MIKA

2009-06-14
21:01:39

2009-06-14 - Toner från Svartåsen
:O Omg, en ganska givande rubrik!

Nåväl, för det första vill jag gratulera min klasskompis Emma på hennes 18årsdag, och Paula i Mp1b ( som snart blir mp2b) på hennes 17årsdag. Grattis till er!

Okej. Idag har jag varit ute hela dagen, mamma och jag åkte till Rörbäcksnäs redan vid 10-tiden.  På vägen dit så stod det rätt som det var en ko mitt i vägen, och lite fler kor på sidan av vägen och bara tittade på oss. Jättesöta! Väl framme i Rörbäcksnäs åkte vi till kyrkogården och där satte vi nya blommor på graven där min mormor, morfar, och två av mina morbröder ligger, samt graven min gammelfarfar, gammelmormor och några gammelfastrar ligger. Efter vi satt blommor på gravarna så gick vi in i affären i närheten och köpte bullar och Ramlösa. Efter det åkte vi upp till Norra Löten och parkerade bilen och sedan fick vi åka buss upp till Svartåsen, där pjäsen var. Vi kom fram dit vid 13-tiden, och vid 14-tiden började allt. Och fy satan så kallt och regningt det var. Usch. Men pjäsen va jättebra, och vi fick oss många skratt. I pausen mellan akt 1 och 2 så pratade vi md folk som mamma känner, och så fick vi tillgång till att gå in i den gamla stugan, där mamma bott många somrar när hon var liten. Det var trevligt, och inne i stugan var ju också alla skådespelare och de hade tänt en brasa, så det var varmt och skönt där inne. Akt 2 började, och när den slutat så var allt klart, och då hälsade jag och mamma lite på hästarna, sen såg vi min ena faster och min farmor så vi pratade med dem ett tag, sen åkte vi med bussen till Norra Löten, och därifrån åkte vi hem.

Nu ligger jag och slöar samt tittar på Interview with the Vampie, och efter den blir det att se Queen of the Damned igen. Hihi..

Lägger ut lite bilder här också..

// Mika

Kossor


Bröllop - Alltså. Ni skulle ha sett brudgummen hur han betedde sig, hahaha.


"Per-Erik Persson" vill flyga till Paris, haha.


Nästan alla som medverkade. Japp, det står en man i gul kycklingdräkt där, ni ser inte fel.
Det är nämligen så att det fanns en gång i tiden en ilsken och smått galen tupp på gården.
Kommentar:
#1: Paula

tack :D:D

2009-06-15 @ 23:16:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: