MIKA

2009-03-18
18:58:19

2009-03-18 ,folk som antar att man är way över 18.
Hahah herregud. Tidigare idag ringde det på dörren, och när jag öppnar dörren står en snubbe som vill komma in och diskutera jobb och framtid osv med "sådana i min ålder". Han frågar inte hur gammal jag är eller någonting.
Han börjar babbla på, sedan frågar han vad jag sysslar med om dagarna, och jag svarar såklart att jag går första året på gymnasiet, varpå han blir alldeles stum och sedan säger: nej men oj. Hur gammal är du? 16, fyller 17 i år, svarar jag, och man ser hur snubben börjar rodna. Jaha, säger han, ja då ska jag inte störa, jag trodde allvarligt att du var 23. Jasså säger jag, ja då trodde du helt fel. Ja, jag kanske ska börja med att fråga folk hur gamla de är innan jag klampar in i deras hem bara sådär nästa gång. Du får ha en fortsatt trevlig dag. Sedan går han ut genom dörren och smäller igen den ganska hårt.

Haha så kan det gå. Ärligt talat, jag ser inte så gammal ut, vad är det med folk? Pratade med mamma i telefonen sedan, och så sa vi att vi kanske ska försöka gå in på nån krog med 20årsgräns och se om jag kommer in utan att visa legitimation. Kul tanke, ännu roligare är att det funkat för mig, dock skulle jag bara in och kissa, jag var ca 13 år, var med min vän Malou ( som förövrigt är 9 år äldre än mig ) i Stockholm, och jag säger till dörrvakten: Ursäkta, men skulle jag kunna få låna toaletten? Han släpper in mig utan vidare, och jag väntar innanför dörren på Malou. Den stackars mön var tvungen att visa leg för att gå på toa. Det var väldigt skumt. Men ganska kul när man tänker på det efteråt.

Ja ja. Nu ska jag ta mig ett glas cola och njuta av det till Simpsons.
Hej och hå :)

// Mika

strike a pose
Kommentarer:
#1: madde

kommer lätt in på krogen då:)

2009-03-19 @ 02:19:49
#2: Tess

visst är det härligt att våren är på G



kram

2009-03-19 @ 08:19:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: