MIKA

2009-05-30
15:45:55

2009-05-30 , om gårdagen.
Hejsan, i detta inlägg tänkte jag berätta om gårdagen.

På dagen så var det filmfestival, och ja det var väl trevligt, vi lyssnade bland annat på när Alexandra Dahlström (känd från bl.a filmerna Fröken Sverige och Fucking Åmål), som hade föreläsning.
På lunchen var vi ett par tjejer som åt på en grekisk resturang, Tzatsiki heter den. Massa mums!

Efter videofestivalen så mötte jag min bror på stan, sen åkte vi på Ica Maxi där han skulle säga hej till två kompisar, så där var vi i ca 20 minuter något sånt. Sen åt vi på McDonalds, han betalade min mat, vilket jag tyckte var massa snällt.
Sen åkte vi ner på stan så jag kunde köpa öronproppar och han skulle in på Claes Ohlson. Sen ja strosade vi omkring på stan lite, sen åkte vi till City Gross och gick runt, sen åkte vi till Arenan ca 20 minuter innan de började släppa in.

Det var väldigt lite folk där, men det var rätt skönt. runt 20tiden började första bandet, Brother Tuck, spela. De var inte speciellt bra, och sångaren var ju helt borta i huvudet. Arrangemanget var alkoholfritt, likt förbannat sa han: Ja, vad tråkiga och sega ni är ikväll. Det är för att ni fått i er för lite sprit.
Smart där sångarn.. Sen, vid sista låten, så uppmanade han folket i mitten att skapa en moshpit, så de började ju slåss och buttas och ha sig. Då blev jag så jävla sur på honom att jag ville upp på scen och ge honom en riktig bitchslap och fråga vad han hade för fel i huvudet. Varför ska man hålla på att slåss och buttas när det är livemusik? Har inte fattat det, och kommer ALDRIG att göra det heller.

Sen slutade de spela, tack och lov, och ca en halvtimme senare började Prey att spela. Underbar spelning, synd bara att de hade så lite tid, så de kunde inte spela så många låtar, samt de spelade bara från nya skivan. Men jävligt bra var det. Efter ytterligare en halvtimma började Bloodbound att spela, och jösses vilken bra spelning det var. Sångaren var helt galen, snurrade mikrofonstatifet runt runt att jag trodde en stund att han skulle knocka någon på scen eller i pubilken. Men det gick bra. Ingen skada skedd. Vi åkte hem efter Bloodbounds spelning, både jag och bror hade ont i både fötter, rygg och kropp i allmänhet, så vi struntade i att se Lion's Share. Det var nog lika bra, vi kom hem 01 inatt så. Eller ja, jag gjorde, min bror fick skjutsa runt på sina inte så jättenyktra vänner både hit och dit. Så han är nog redigt trött idag.
Tack för en bra kväll bror!

// Mika


Prey


Gitarristen i Bloodbound
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: