MIKA

2009-09-16
20:11:06

2009-09-16
Hellu!

Herregud vilken dag! Vandrat 1,2 mil i skogen idag, varav ca 8 kilometer nästan bara bestod av uppförsbackar. Inte speciellt nice det inte, kan jag tala om för er. När vi kom fram, Ranja, Ida, Rebecca och jag, så kokade vi nudlar i ett stormkök, gick finfint. Man har väl varit Scout. När vi var klara började vi gå de återstående 4 kilometerarna, som nästan bara bestod av nerförsbackar, skönt! Ida, Ranja och Rebecca went grazy och stoppade massa vindruvor i näsan. Varför de gjorde det har jag ingen aning om dock. Man har ju hört den där låten om att man inte ska stoppa köttbullar i näsan, men hur är det egentligen med vindruvor? Ptja, enligt de där tre verkade det vara helt okej. Knasflickor!

Och vet ni?! Jag har fått fortsatt timanställning, eller vad man ska kalla det, på Döl, fritidsgården jag jobbade på lite förra hösten. Jätteskoj att de vill ha mig där, och bra för mig att tjäna lite extra pengar, det är behövligt!
Mika glad, chefen glad, alla glada. Ungdomarna som brukar vara där verkade gilla mig också, så det är ju ett plus i kanten! Ett annat är ju att jag antagligen kommer att få jobba med min bror lite, vilket alltid är skoj. Inte så jätteofta man får "ensamtid" med honom när han har egen familj och allt det där. Men så är det. Kul kommer det bli iallafall.

Nu sitter jag här framför datorn, med Simpsons på TV:n. Mamma ringde nyss och hon beställde biljetter till mig till och från Göteborg. Åker den 24 oktober, kommer hem den 1 november. En vecka med Alex är aldrig fel, och just nu saknar jag honom så mycket att jag skulle kunna ta första bästa tåg eller buss till honom nu nu nu.
Men snart igen. Då blir det mys!

Nu ska jag fortsätta ägna mig åt Simpsons!

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: