MIKA

2009-09-29
19:19:11

2009-09-29
Hallo.

Idag har jag segat, och varit på Vårdcentralen här hemma i Malung igen. Denna gången fick jag en läkare som faktiskt kollade riktigt i öronen på mig och som gav mig penicillin.
Så nu ska jag ta 6 peniciliinpiller om dagen i 5 dagar, sen använda nässpray, panodil, pronaxen samt mina örondroppar. Huhu, jag kommer vara som en nerknarkad kossa tillslut.
Lite sorgligt att man måste åka till sjukstugan 3 gånger innan man ska få penicillin. Först vårdcentralen här hemma, där läkaren bara flinade åt mig när jag satt och grät av smärta, sen Mora på söndagen till deras vårdcentral eftersom vårdcentralen här hemma inte har öppet på helger, då fick jag örondroppar, och nu vårdcentralen här hemma igen, då jag äntligen fick penicillin. Jag har alltså haft ont i öronen i över en vecka. Inte lite irriterande..

Oh well..
Efter att jag och mamma hämtat ut medicinen gick vi och fikade på Systrarna Hedbacks Café för att fira min namnsdag.
Japp, lilla jag har namnsdag idag, och det har min bror Micke med, så grattis till oss. ^_^

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: