MIKA

2010-08-13
23:55:26

Höst?
Ja alltså. När skolan börjar närma sig känns det verkligen att det är höst. Lite trist att börja, samtidigt kan jag glädja mig åt att träffa lite saknat folk och att det faktiskt är sista året nu. Skrämmande att det går så fort, tyckte nyss det var hösten 2008 och jag flyttade in i min lägenhet. Om 10 månader ungefär så flyttar jag  därifrån. Ångrar verkligen inte att jag valde Falun istället för Tyresö. Lugnetgymnasiet är trots allt en väldigt bra skola med bra lärare. Förutom viss minoritet som var mindre bra.. Mycket mindre bra. Men det ska vi inte dra upp här.
Själva pluggandet för min del har gått bra hittills också, bra betyg och bra omdömen från lärare, jag kan inte bli mer nöjd.

På måndag börjas det igen. Klockan 10 i aulan. "Kom ihåg att ni är 3or nu" som min ene mentor skrev i ett meddelande till oss elever som har Facebook..

Jag och Micke åker till Faun imorgon klockan 10, han är vänligheten själv och ska hjälpa mig installera datorn samt program i datorn. Skjutsar mig till Falun gör han givetvis också. Kunniga bröder är bra att ha. Jag hade förvisso antagligen klarat det själv, dock inte lika smidigt och med många gånger mer svordomar än honom. Och när jag fixar och donar med sånna saker brukar det ändå leda till telefonsamtal till Micke, på grund av osäkerhet och så vidare. Som sagt, kunniga bröder är bra. Jag har turen att ha 3 bröder på mors sida som är mycket kunniga i både det ena och det andra. De är bra mina bröder. Väldigt bra faktiskt.

Nåväl. Jag ska (läs: borde) försöka sova nu. Vi får se hur det går.

// Mika

PS! Jag har köpt och hämtat ut min Within Temptation biljett idag!!!! Happy happy happy Mika. Har också hämtat ut biljett inför nästa helgs bravader på parken med trevligt sällskap och trevlig musik (Crash Diet, Bullet, Casablanca och Tempory). Härligt! Är även sugen på Sabatonkryssningen i december, skall prata med min nära och kära vän om hon hänger på.

DS.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: