MIKA

2010-08-03
20:40:37

Se där ja.
Jobbat idag, gick väldigt bra, sen kom mor och hämtade mig, åkte på Ica och köpte hårfärg och nu sitter den i håret. Skall skölja ur om 10 minuter. Spännande :)

Anonym om Svar på fråga =):
Najs! :D Dels skulle jag vilja veta lite mer om de faraoner som regerade i Egypten, typ Narmer och uppåt XD och kanske lite om egyptiska gudar? Och sedan undrar jag vilken rikting du går nu på gymnasiet? Måste man t.ex. gå natur för att komma in på egyptologi-linjen? :PHaha, förlåt för att jag frågar så mycket xD




Svar: Det ska vi allt kunna ordna! :)
Jag går Media, och Egyptologin är olika kurser och ingen riktig linje tydligen. Vad jag minns så behöver man bara ha läst Samhällskunskap A, Engelska A samt något mer ämne för att komma in, och det är platsgaranti på kurserna. Underbart. Dock ska jag göra så att jag (om jag kommer in) ska gå Arkeologikurser vid Göteborgs Universitet först, och sedan studera Egyptologi. Det är något jag kommit på nu på senare tid.

Jag ska se om jag lyckas knåpa ihop ett inlägg om Egyptiska Gudar nu ikväll, annars kommer det ett på söndag när jag är hemma från Stockholm. Åker nämligen dit imorgon och kommer nog inte kika in här förrän på söndag när jag är hemma igen.  Kul att du frågar, fortsätt så! :)

// Mika

Kommentarer:
#1: Anonym

Tack så jättemycket! :D

2010-08-03 @ 22:11:23
#2: rebecka

Du skulle nog gilla http://klackarnaitaket.blogg.se som var på Blogawards i höstas, de är typ din stil :)

2010-08-08 @ 20:48:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: