MIKA

2010-01-06
19:28:10

2010-01-06
Hej alla barnen!

Nu är jag hemma i kalla kalla Malung. Tyvärr. Hade mycket hellre varit hos Alex mycket längre, men men.

London var AWESOME! Älskar staden, shit så fin den är. Men Londonborna är fan ingen hit alltså. Jävla tanter och gubbar som gå rakt in i en fastän hela shoppinggatan var tom.. Aja. Och vad är det med London att ha tröga indier som står i kassan på snabbmatsställen?! xD När vi äntligen anlänt i London ( efter att ha missat vårt plan till London från Frankfurt pga massa tjaffs)och skulle leta efter någonstans att äta så var allt utom typ McDonalds stängt, så vi beställde mat där. Men den där i kassan var ju lite virrig måste jag säga.
Vi sa att vi skulle ha tre Big Mac menyer, och tre After Eight McFlurrys. men han fattade nada och så sa han: One or two? Vi svarade tre. han frågade igen om vi skulle ha en eller två.. och IGEN. Haha herregud. Nåväl.

Första hela dagen vi var där, söndagen den 27 december, tillbringade vi på British Museum, egyptensektionerna. Amazing var det. Alex tog massa fina bilder där, min kamera gillade inte ljuset där så det blev bara blahabilder tyvärr. Köpte en del saker i souvenirshopen där också. En plastring med en skarabe på, stenar med hieroglyfer, mimiatyr av en stenkista, typ, och öh. Var säkert något mer, haha.

En dag var vi i St. Pauls Catherdral, vi kollade runt, och åt på en resturang som låg i kryptan. Lite makabert, men maten var god. Vi åkte även sån Tourbus, åkte London Eye, var på Hamleys, en stooooor leksaksaffär, sen var jag och Alex runt och virrade på Marble Arch en kväll, och köpte väskor och plånböcker, hihi. Och vi hittade en rolig affär med asfina skor som jag tänkte köpa också, men blev aldrig så.

En annan dag var vi på Leicester Square, där det var ett litet tivoli, och Alex vann 4 nallar till mig, två stora och två små. Massa söta. Samma dag åt vi även på en kinesisk resturang i China Town. Vad har vi mer gjort? Åkt massa taxi, varit i butiken Forbidden Planet, kan liknas vid svenska SF-bokhandeln. Köpte en massa böcker där. :D Mja. Vi har gjort en hel del, och bra har det varit. Väldigt bra!

Vi kom hem på nyårsafton, och då var vi massa utslagna både jag och Alex, och han hade blivit sjuk också. Stackarn :( Jag sov iaf i 4 timmar innan det var dags för tolvslaget och fyrverkerierna. Vi har kollat på massa film och så. Dagen efter segade vi oss bara, och på söndagen så var vi bland annat på Mediamarkt, där jag köpte en skiva och en film. Tänkte köpa en iPod också, men de hade inte den rätta färgen som jag ville ha, haha (A)
Men på måndagen gick vi runt på Frölunda torg, och ja, jag skulle köpa en iPod där, men min envise pojkvän vägrade låta mig betala hela den, så han betalade mestadelen av den. Knasbollen <3 Men han är snäll, min pojkvän. <3
Tisdag, vår 2årsdag. hihi. <3 Vi var på stan, och så var vi på bio och kollade på Sherlock Holmes. Skitbra film! :D
Idag, onsdag.. åkte jag hem :( inte kul!

Nåväl. Det var väl det. Skriver väl något annat när jag kommer på något :D

Vi hörs!

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: