MIKA

2010-01-27
20:18:23

2010-01-27
Hejsan!

Idag har jag vait i skolan, hade först idrott, där vi spelade badminton. Var faktiskt riktigt roligt. :)
Sen hade jag håltimme i 3,5 timma, inte lika skoj däremot. Hade sedan Engelska B, där jag läste lite i min bok Pride and Prejudice and Zombies. Det är alltså en sorts.. Inte riktigt parodi, men vi kallar den för det nu, av Jane Austens bok Pride and Prejudice (Stolthet och fördom). Mycket bra bok. Sen kikade vi klart på filmen The power of One, som handlar om tiden under Apartheid. Jag blev arg, ledsen och chockad av den filmen, för det som är i den är sant. Förstår inte hur man kan behandla andra människor sådär pga deras hudfärg och kultur. Helt sjukt. :(

Åkte sen ner på stan, köpte mer medicin till magen, samt en ram till mamma.
Köpte även en biljett till Rockstad: Falun, som går av stapeln den 28 maj, och pågår tills natten den 29:e.
Är riktigt pepp, Gamma Ray kommer dit, Prey kommer dit, Sabaton, Pretty Maids, mfl.
Det är roligt att de har sådana saker i en sån här liten stad. Superkul! Längtar som tusan.
Mer om banden och festivalen i sig hittar ni här!

Sen åkte jag hem och åt mat med Emma och Angelica, mumma var det. ^_^

Nu ska jag ägna mig åt TV:n igen.

Bai bai.

// Mika
Kommentar:
#1: Leia ♥

Okej, bra det i alla fall. =)

Här är allt bra, vad gör du??

2010-01-27 @ 21:16:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: