MIKA

2010-05-24
16:40:45

Helgen.
Ja helgen blev som den blev, i fredags skulle jag ha grillat med folk men det blev så stressigt att jag kände att jag inte skulle palla vara runt massa folk så jag stannade hemma. Hjälpte bror och Katina att duka inför dopet på lördagen. Sen hände inte så mycket mer.

Lördagen - Gick upp tidigt, gjorde iordning mig och for till kyrkan. Fick agera fotograf så lite kort blev det allt, lägger upp en bild i slutet av inlägget. Efter dopet åkte vi och åt på Döl, och var där ett par timmar. Vi hjälpte till att plocka ihop, sedan åkte jag hem, lämnade kameran och gick ner på byn och träffade faster Bisa och farmor. Vi fikade på cafét, sen åkte vi och lämnade farmor hemma, och jag och Bisa gick in och hälsade på min andra faster Birgitta. Väldigt trevligt var det. Efter detta gick jag ner med mamma på marknaden och kikade runt en del. Blev ingen lång runda då jagvar helt slut efter all annan aktivitet under dagen. Inte hittade jag någonting heller.

Söndagen - Gick upp tidigt även idag, såg att det spöregnade så hade inte speciellt bråttom med att klä på mig osv. Efter nån timme gick jag och mor ner på marknaden, och denna gång hittade jag faktiskt något, både en väska och två band t-shirts. Blev mycket nöjd. Vi gick hem med våra fynd, jag packade en massa, sen gick jag ner på byn igen och träffade Camilla, Anna, Crille och Johan. Camilla och jag åt langos, sen åkte vi tre karuseller, haha. Sedan träffade jag Christina en snabbis. Efter detta gick jag hem och hämtade mina saker sen drog jag och mamma till stationen så jag kunde sätta mig på bussen. Klockan 21.00 var jag åter i Falun igen.

Det var väl min helg. Idag, måndag, har jag varit i skolan, där vi inte gjorde mycket vettigt alls. Nu ska jag ägna mig åt TV:n en sväng.

// Mika


Lilla Alicia. Charmtrollet. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: