MIKA

2010-10-05
17:36:58

Mentalsjukhus och en hel del plugg.
Idag har det varit fullt upp. På foto så åkte vi upp till Högbo Sanatorium, som varit nedlagt ett bra tag. Ganska läskigt och en hel hög döda duvor och diverse andra fåglar. Stackarna. En av dem var mumifierad.. Vi fotade denna. Nu i efterhand känns det smått respektlöst, men vi behövde fota. Kändes som om vi lekte kriminalfotografer.. Lite grann iallafall.

Sen hade vi svenska, då hann jag både göra en uppgift jag låg lite efter med eftersom jag i början inte förstod vad den handlade om, men jag börjad emed den, och blev klar, innan ens halva lektionen gått, och läraren blev nöjd. Hann även börja på nästa svenskaprojekt en hel del, så nu är jag på gång. Religionen har jag suttit och pluggat här hemma, så även historia. Jag blir knäpp på Amerikanska Revolutionen. Som inte ens egentligen kan kallas revolution, men ändå. Blev nästan klar, ska bara skriva lite till, men det gör jag på lektionen imorgon, förstod den ämligen inte riktigt. Måste också renskriva alltihop. Åhj. Det är så mycket. Men det ska in imorgon så jag får lägga på ett kål på lektionen imorgon. Jag måste det, vare sig jag vill eller inte.

Har alltså kommit igång med religionsuppgiften också, skall skriva om judendomens heliga skrifter.. En tresidig text skall det vara, med radavstånd 1,5 samt en framsida! Men jag är som sagt på gång och det känns riktigt bra. Har även varit duktig och städat lite idag, gjorde fint i köket och röjde lite i vardagsrummet. Blir att fortsätta imorgon med detta, för nu är jag helt slut, skall dra mig på Willys och handla lite smått, börjar få slut på knäckebröd bland annat, inte bra!

Herrejäklar vilket långt inlägg det här blev, men mamma blir kanske lite glad av att läsa lite mer om min lilla vardag. Fast den får hon ju höra ändå via telefonen.

Vill också säga att idag är det min och Alex dag. 2 år & 9 månader. Tiden går väldigt fort. Jag är glad att jag har dig mina fina lövsi <3

Igår förresten var jag och Emma till Borlänge på lite småshopping. Vi var på Dollarstore där hon köpte saker till sin lilla kissemiss hon ska få om ett tag, och jag köpte diskmedel, ansiktsrengöring och sminkpenslar typ. Sen gick vi in på Lager 70 som ligger precis bredvid, och därifrån fick 3 par leggings och ett par strumpor följa med ut. Man kan hitta mycket fynd där så jag rekommenderar Lager 70 på Södra Backa i Borlänge starkt!

Nej nu måste jag dra mot Willys. Hejsvejs! :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: