MIKA

2011-08-27
21:42:18

Moratur med Henny och Julia

 

 

Bild 1 och 2 : HENNY! =D Kunde inte välja vilken jag tyckte bäst om, svartvitt eller färg? ^^

Bild 3: JULIA! :D

Bild 4: Jag innan avfärd.

 

Vi hade det mycket trevligt i Mora idag, vi fick inhandlat det vi skulle, och var grymt snabba och effektiva. Vi åkte var i Mora runt halv elva, började med att gå på stan, shoppade och fikade. Sedan runt halv ett åkte vi mot Ica Maxi och Dollarstore. Vid ca 13.15 var vi klara och åkte hemåt!

Så vi var mycket snabba och effektiva idag. Jag fick mig ett par nya jeans, lite sminkgrejer och nagellack, presentpapper, hårfärg, klubbor och en till present till Alicia. :)

 

Kom hem runt kvart över två idag, sen gjorde jag inte så mycket, låg mest på soffan och sov, haha. Sedan började det åska och blixtra som tusan, så jag och mor fick agera tröst åt vovvarna som var lite rädda. Bira var inte så jätterädd, hon bara lade sig ner mest, fast hon pendlade ett par gånger mellan mig och mor. Min vovve Sunni däremot var mycket mer rädd, hon var och skulle klättra på oss och allt, stackaren.

Runt 6-tiden åkte jag till Micke, skulle egentligen ha varit barnvakt, men blev inte så, men jag åkte dit ändå för att säga hej, samt låna lite filmer av pojkarna, nämligen alla tre Ice Age filmer. Kom hem med de tre filmerna, plus ett nytt USB-minne som jag fick av min snälle storebror. Måste säga att jag har väldigt snälla bröder faktiskt =D

Nu ska jag slå igång första Ice Agefilmen, så får vi se om jag ser på en eller två idag. Tvivlar på att jag orkar se alla tre, har ju trots allt varit uppe sen sju imorse.

Haha ja det var ju roligt, klockan ringer (mobilen..) och jag går upp, drar på mig byxor och går ut i resten av huset. Möter mamma i hallen, och hon ser så paff ut, haha. "Men.. hej!" säger hon, yrvaket. Talar om för henne att det blir Moratripp ändå, för det blev lite strul med det ett tag då Henny inte fick loss någon bil, men det löste sig. Så vaknade i princip samtidigt som mor idag, vi drack kaffe och lite sånt, sen gick jag mot vårdcentralen där Henny och Julia hämtade mig.

Har som sagt haft en riktigt lyckad dag. :)

 

// Mika

Update: Blev lite knas med bilderna på Henny när jag skulle ladda upp dem, därför de är så små =/

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: