MIKA

2011-08-31
13:47:37

Vuxenpoäng till mig... eller?
Sådär ja, dammtorkning och dammsugning avklarat. Var inte så dammigt ändå, men var så uttråkad att jag var ju tvungen att göra någonting. Hunden tittade på mig som om jag var fullkomligt dum i huvudet, men kan ju bero på att jag faktiskt, av någon anledning (som är ganska bra, antar jag), har börjat hålla ordning i rummet. Bäddar ju sängen nästan varje dag, vad hände där liksom? Aja, jag ska väl bli vuxen någon gång jag också.

Fast när jag kikar upp på ena hyllan ovanför sängen frågar jag mig om det verkligen är vuxet, eller ens okej för en 19-åring som mig att ha fler gosedjur än vad jag misstänker att min 2-åriga brorsdotter har. Nog för att hon har stulit en eller två av gosedjuren och tagit med sig hem, men det gör mig faktiskt ingenting, jag tror hon har mer nytta av dem än vad jag har. Hon har t.ex lagt beslag på ett gosedjur föreställande Hello Kitty i leoparddräkt (pyjamas, kanske man säger? ), som jag fick av pojkvännens bror i julklapp. En dag var den plötsligt borta, och när jag nästa gång var barnvakt åt den lilla och skulle lägga henne, så såg jag hur den låg där, i hennes säng. När hon la sig så kramade hon om gosedjuret och jag tänkte att ja, om hon tyckte så mycket om den lär hon allt få behålla den, annars hade Hello Kitty ändå fått vara uppe på en hylla och bara glo ut i tomma intet.

Varje gång brorsdottern är här så får hon syn på mina nallar, kossor och heffaklumpar. (Heffaklumpen är dock bara en, men ni fattar..) Hon tar med dem till vardagsrummet, allihop, och sätter dem i rad på soffan och pratar med dem. Så söt. Det är tur att de får lite kärlek.

Nu pissar det ner igen. Nyss var det strålande sol och varmt. Nu är det som om någon häller hinkar, eller badkar, med vatten utanför. Hm.



Alla nallarna. Eller ja. Tre av dem ligger i sängen också.. Sa jag att jag var 19?


Nu kom andra hunden och stirrade på mig, precis likadant som Sunni nyss gjorde..
Nehej, sätta orkidéen i mitt fönster kanske? Hmm..

// Mika


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: