MIKA

2011-12-14
15:20:26

Förbannade kioskmongo...
Alltså. Ja. Detta jag då i tidigare inlägg skrev att jag var irriterad på.

Jag var påväg till körskolan. Det är väldigt slaskigt ute, som de flesta säkert vet.
Det finns ingen trottoar då de som plogar inte tagit upp de där högarna som bildas på trottoaren när de plogar vägen, så man är så illa tvungen att gå på vägen.
Lite innan sjukstugan är det massa vatten på vägen. Det kommer en svart bil mot mig. Människan som kör ser mig, och då brukar man ju oftast sakta ner för att inte göra så att vattnet sprutar över hela gångtrafikanten.
Detta jävla KIOSKMONGO saktar inte ner. KIOSKMONGOT GASAR PÅ istället. Jag blir dyngsur.. Halva jag, alldeles blöt. Vänder mig om mot bilen som fort åker iväg, och visar det där långa fingret.

FAN SÅ FÖRBANNAD JAG BLIR PÅ SÅNT!
Allvarligt talat, var tog hyfset vägen?!  Det är faktiskt så att man kan få böter för att man gör sådär.

Alldeles dyngsur går jag till körskolan, mindre glad än innan, då jag sovit dåligt på natten pga mensvärk.. Mensvärken gör mig ännu grinigare. Ja ni kan ju kanske tänka er så arg jag var.

Så snälla, ni som kör bil.. Sakta ner när ni ser fotgängare och det är slaskigt. Det är inte det minsta skoj att bli blöt...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: