MIKA

2011-01-10
20:52:12

Första skoldagen på sista terminen
...har jag nu klarat av galant. Började med Historia A, där vi inte gjorde så mycket fick veta vårt slutbetyg. Hon var inte helt säker på vad jag skulle få, men helt klart Godkänt iallafall.  I vanliga fall hade jag varit jäkligt missnöjd med det, men med tanke på den turbulens det varit så är jag jäkla nöjd om jag för ett G.

Sen var det lång lunchrast, sedan ARL, där vi inte gjorde så mycket, lyssnade på Thore, som vanligt =) Efter ARL var det Religion, där jag och Jasmine redovisade vår uppgift om Illuminati och det gick väldigt bra. Fick även veta att jag kommer få VG i Religion och det är jag nöjd med. Sedan var det svenska, och jag minns inte ens vad vi gjorde där, mer än att jag skrev klart det sista av de fem referat vi ska ha skrivit, medans läraren babblade på.

Sen var det slut på skoldagen, och jag drog mig ner på stan. gick in på min favoritaffär Raia och köpte ett par jättefina örhängen i äkta silver. Ankhkors blev det, ovanligt.. Inte. Mannen som jag tror äger affären började prata glatt med mig och vi stod och pratade om Egypten ett tag, jag berättade att jag sen jag var liten älskat Egypten, och han antydde då på att jag möjligtvis varit en forna egyptisk kvinna eller man i mitt tidigare liv. Man vet ju aldrig ;)

Sen åkte jag hem, åt fil och sen har jag legat i soffan, lat som jag är. Det har blivit min favoritplats i lägenheten. Förut var det sängen, men nu är det fasen soffan. Så skönt att lägga sig i soffan med täcke och kuddar och slötitta på TV och bara slappna av.

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: