MIKA

2011-07-09
15:49:29

9 juli 2011
Halloj!

Sitter och kikar runt lite snabbt och tänkte skriva ett litet inlägg här också då samtidigt.

Idag är jag och mor barnvakter, och vi kom hem för drygt en timme sen, vi har nämligen varit vid en "levande fäbod" som det så fint kallas. Fäboden har massa kossor, några getter och en hög med höns, och brorsbarnen var jätteglada över att få klappa och se på lite djur, främst den yngsta, Alicia, som blev helt till sig när hon fick se kossorna som stod precis utanför vår bil när vi parkerade. Sen när vi gick mot själva fäboden så kom det en katt och hon gallskriker rakt ut: KATT! Kaaaattt!!

Haha så söt. Jag och mamma fick oss två kalvkompisar också, jag fick en brun liten sötnos som var jättemysig, och mammas kompis var en vit liten en. Jättegoa var dom, de ville kramas och mysa jättemycket..

Åh. Jag vill också ha en liten kalv, haha. Jag tog självklart med mig kameran, så ikväll eller imorgon kommer det upp bilder från dagens vistelse.

Ikväll är det meningen att jag, Carro och Bea ska äta pizza, se på film och götta oss, men Carro har gått och blivit sjuk, så är osäkert om det blir något alls. Det visar sig.

Nu ska jag gå och kika i kylen om mina chokladbollar är färdiga att ätas, bakade sånna när vi kom hem. Pojkarna ville baka, men slutade med att dem satt sig och kikade på Shrek 2 och jag fick baka, haha!

Vad har ni för planer för lördagskvällen? :)

// Mika


Dessa tre + jag och mor var till en levande fäbod idag.
Bild från förra sommaren. :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: