MIKA

2011-07-05
16:47:48

Back at home
Hej på er, låg uppdatering, jag vet. Men jag har ju faktiskt haft semester, typ. ;)

Konserterna jag var på under helgen skriver jag om i separata inlägg, så ni vet vad som komma skall. ;)

Mina dagar hos Alex har varit underbara, med massa mys, gått omkring på stan, Liseberg och grillning bland annat.
Kom som jag skrev förut dit på torsdagen den 23 juni, och vi gick runt på stan direkt, lämnade min resväska i en förvaringsbox på Centralstationen. Fredagen, dvs. midsommarafton, spenderade vi med hans familj, vi slöade, grillade, åt tårta och tog det allmänt lugnt.

Helgen fortsatte och vi tog det bara lugnt, en riktig slapphelg. Måndagen var vi i stan har jag för mig, och tisdagen tog vi det lugnt. Onsdagen kom och vi drog till Liseberg där vi åkte Europas största fritt fall - Atmosfear. Var lite nervös innan, men väl längst upp, efter vad som kändes en evighet, kändes det bra och jag småfnittrade som en liten flicka. POFF! Sen var vi nere på marken igen, jäklar så fort det gick! Men skoj var det. Vi åkte också Jukebox (den med bilarna och 50-talsmusiken ni vet?) Berg-och dalbanorna Balder, Kanonen och Lisebergståget, Flumeride, Kållerado, och lite annat. Jäklar så blöt man blev på FlumeRide, har nog aldrig blivit så blöt av den innan. Som tur var så var det ju varmt, så vi torkade till slut.

Innan vi åkte till Liseberg så åkte vi in mot Saluhallen och köpte nudlar, satte oss vid Pedagogen, Göteborgs Universitet, och åt, och matade en liten fågel, haha ^^

Vi spelade på lite hjul och så, gick till spelhallen och kikade runt. När klockan var runt 22 bestämde vi oss för att dra oss hemåt, men då kom Alex på att han inte vinnut något litet gosedjur än, så vi gick till spelhallen igen, och han spelade på en sån liten gripklo, där han vann en söt liten fisk, som jag sen fick. Jättesöt är den. Haha.

På torsdagseftermiddagen så åkte vi mot centralstationen för att möta upp min vän Henny, som vi skulle hjälpa hitta vägen till hennes vandrarhem. Vi mötte henne, gick till vandrarhemmet, hon checkade in och så, sen så hängde hon med oss och vi letade efter någonstans där vi kunde äta. Det fick bli Crepes, eftersom crepesvagnen äntligen var öppen, och både jag och Alex har velat prova sådana crepes, och Henny inte är rädd för att prova på nytt, så beställde vi varin crepe, och gick mot en park och satte oss där en stund. Sedan gick vi runt ett tag, Henny hittade ett hänglås på Hemköp, sedan gick vi motFrank's Coffee där vi satt och drack kaffe ( eller ja, Henny och Alex drack kaffe, jag tog chailatte) och tittade på folk, innan vi drog oss mot vandrarhemmet där Henny skulle bo under sin vistelse i Göteborg. Innan jag och Alex drog oss hemåt så åkte vi till ett spelställe en stund där han kikade på kort, sedan drog vi oss hemåt och kikade på film.

Vi satte oss i en park och åt crepes och drack "läskeblask". Hennys fot fick vara med på ett hörn ;)

Fredagen skriver jag om i ett annat inlägg - Iron Maiden konsert ;)

Lördagen gick vi upp i någorlunda tid, sedan begav vi oss mot Skopunkten och köpte skor. Sedan gick vi till hans mormor och lämnade påsen med skorna, och sedan drog vi oss mot stan där vi mötte upp några kompisar till Alex. Jag lyckades även lura till mig en Iron Maiden t-shirt för 50 kronor av en som stod vid brunnsparken och sålde. Den skulle kostat 100 kronor, men det gick jag inte med på, 50 kronor fick han och t-shirten var min.

Jag, Alex och hans kompisar drog till Hemköp och handlade, för här skulle det grillas! Vi köpte kött, grönsaker, körsbär och lite sånt, sen gick vi mot Frihamnen och satte oss någonstans bland alla båtar och folk och grillade. Bra dag helt enkelt!

Körsbär. Så gott! Tryckte i mig hur många som helst. Åh. Mums ^^



Våra grillspett bestod av paprika och champinjoner. Nomnom ^^


Söndag var det dags för The Big 4, skriver om det i ett separat inlägg ;)

Måndag - åkte hem, Peter hämtade mig i Torsby, kom hem, slängde i mig mat, och drog på jobb i fyra timmar. Sen kom jag hem och fick pilla på min nya telefon, en HTC Desire HD. Grymt rolig telefon faktiskt. Idag har jag slöat, lekt med telefonen och tvättat. Ska faktiskt ta och ta ur en tvätt och slänga i en ny right now. Hörs om en stund då jag skriver om konserterna ;)

// Mika
Kommentar:
#1: Beatrice

Hej :D

saknar dig!! :(

leka någon dag? ;P smsa mig!! :P

2011-07-05 @ 18:36:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: