MIKA

2011-03-28
22:05:12

Ramlösa och funderingar om livet.
Så poetisk titel, men är precis vad jag sysslar med, dricker Ramlösa och funderar på livet. Spännande. Bara några enstaka månader kvar tills studenten. Hösten 2011 kommer inte vara som alla andra höstar de senaste åren. Jag kommer nämligen inte komma tillbaka till någon skola. Jätteskumt. Har spenderat i princip hela mitt liv i skolan, och nu tar allt snart slut, nu är det verkligheten utanför skolans väggar som väntar. Skrämmande, men än dock väldigt spännande, nytt.
Det enda jag egentligen vet är att jag inte kommer vara kvar i Dalarna längre än till hösten. Mer tror jag inte att jag pallar. För hoppningsvis kanske jag får tillgång till lägenhet i Göteborg redan i sommar, men man vet ju inte. Hoppas kan man alltid.
Har också tänkt att jag vill plugga upp mitt betyg i historia på Komvux eller liknande vuxenskola, och eventuellt Matte B. Då har man basicgrejerna man ska ha för att komma in på olika utbildningar senare i livet. Sen vill jag gå kurser i spanska. 

Men som sagt, man vet ju inte vad som händer. Det löser sig.

Fick reda på att nationella provet i Svenska B är den 14e april, och att vi ska ha prov i Arbetsmiljö och Säkerhet senast vecka 19. Vi fick även tillbaka provnationella idag. VG+, är riktigt riktigt nöjd. Hoppas det håller i sig på riktiga provet också bara.

Nu ska jag vara tyst och om en liten stund ska jag gå och lägga mig.

// Mika
Kommentar:
#1: Jasmine

Ja det ska jag göra iaf, är så trött på att ha den åt vänster! :) Haha nej det är svårt alltså, hoppas att det blir bra när jag är klar iaf :D

2011-03-29 @ 22:07:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: