MIKA

2011-09-01
20:09:29

Men öööj
Jahapp, har precis kommit hem från Lärcentrum där det var Öppet Hus om språkkurser på distans. Tänkte ju läsa spanska. Men så får jag reda på att man måste ha spanska steg 3 för at kunna plugga spanska på Högskolan Dalarna.
Såå, det var ju inte så lyckat, men ska kika runt lite och se vart man kan plugga spanska för nybörjare annars. Visserligen läste jag spanska 4 år i högstadiet, men kommer jag ihåg något? Skulle inte tro det, jag kan beställa en öl (helt onödigteftersom jag inte gillar öl för fem öre..), tala om vad jag heter, och att jag vill ha en bananglass med mycket choklad på. Det är väl i princip det jag kan, och räkna. Nåja, som sagt, får kika vidare.

Har ni haft en bra dag annars? Jag ska springa ner på byn igen jag och köpa oboy, då jag och mor var senila och glömde det, trots att det stod på inköpslistan, så det är inget att be för.

Ha en trevlig torsdagskväll allihop, och återigen, välkomna till min blogg, ni nya läsare :)


// Mika

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: