MIKA

2012-04-28
23:11:19

11 frågor, 11 svar
Fick en frågeutmaning av Markus, så ska väl anta utmaningen.

Reglerna är enkla:

  1. Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg.
  2. Välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg.
  3. Hitta på 11 nya frågor till dem.
1. Vill du helst ha långt hår eller kort hår? (Motivera)
- Långt, då jag inte gillar kort hår, och jag tror inte heller att det passar mig riktigt. Mitt hår är en stor del av mig och min stil. Det är inte vem som helst som får pilla i mitt hår, I tell you!

2. Vilken egenskap tycker du bäst om och vilken tycker du sämst om hos dig själv?
- Den bästa egnskapen jag tycker bäst om hos mig själv är nog det att jag är öppen för alla sorters människor. Detta har jag utvecklat mycket, dels under gymnasietiden samt under tiden jag jobbade på en ungdomsgård. Den sämsta egenskapen är nog dels att jag är sjukt tidspessimistisk. Jag måste vara i god tid till allt, vilket innebär en väldig massa väntan. Sen har jag också många, långa perioder där jag är pessimistisk mot ganska mycket. Kanske inte märks alla gånger, men mina tankar är ganska skrämmande pessimistiska ibland, tyvärr. Något jag måste jobba på.

3. Hur många CD-skivor och hur många Vinylskivor äger du? Vilken artist/grupp har du mest utav?
- Oj, jag vet faktiskt inte hur många CD-skivor jag har. Det är nog en hel del nere i källaren hemma hos mor. Ett tag hade jag bra många, mest samlingsskivor, typ Hits for Kids, osv. (Jag var rätt liten då ja ;) Den grupp jag har flest CDskivor av är nog iallafall Within Temptation, favoritbandet. Antal vinylskivor som är mina är hmm.. ca 10-tal ungefär. En som jag köpt själv, Within Temptation, samt resterande som jag fått av min ene storebror. Flest av vinylskivor är det Motörhead, som jag fått av tidigarenämnda brodern. De är mina ögonstenar, ingen annan än jag får röra vid dem, typ. Haha. Sen har vi ett gäng vinylskivor i källaren, men de är inte mina ( än, dvs... men vänta bara, när jag flyttar snor jag med mig dem jag vill ha på väggen, bara så du vet Micke ;)

4. Vad skulle du göra om du vann 500.000 kronor?
- Hmm... Det beror nog på hur min livssituation ser ut just då. Min spontana tanke är att ut och resa och se världen några månader iallafall. Åka till USA, Japan, Egypten, Panama, och självklart bjuda med älskade mamma antingen på en Karibienkryssning eller en resa till Jamaica, det får hon välja ;) Kanske båda två, vem vet?

5. Prenumererar du på någon dags/vecko/månads/kvartals-tidning? Om ja, vilken/vilka?
- Inte just nu, men förr prenumererade jag på Close Up Magazine, samt fick också en prenumeration i julklapp eller om det var födelsedagspresent på Sweden Rock Magazine. Den är dock slut sen i höstas. Andra tidningar jag kan tänka mig preumerera på är nån av historietidningarna, jag är ju en sån historienisse så.

6. Vad är det finaste som går att göra för varandra?
- Det finns mycket. Men rent spontant: Att visa att man finns där i ur och skur, att kunna stötta och heja på varandra, och att tro på varandras drömmar och mål.

7. Hur många böcker har du i din bokhylla?

- Just nu har jag ingen bokhylla tyvärr. Men så småningom så. Har massa böcker, och hittat ännu fler jag vill ha. Senaste vill ha-boken är en samling dikter och noveller av Edgar Allan Poe, som finns på SciFi-bokhandeln inne i stan.. Me want it so bad...

8. Skriver du hellre brev än e-post?
- Nä. Anledningen: Min ganska så jättefula handstil. Måste jobba på den alltså..

9. Om du har en TV, vilket TV-program tittar du helst på?

- Åh, Once upon a Time, helt klart. Eller Lyxfällan. Eller NCIS. Eller Sex and The City. Eller Ghost Hunters. Men mest Once upon a Time.

10. Vad gör du sömnlösa nätter?
- Först irriterar jag mig på att jag inte kan sova. När jag inser att det är lönlöst slår jag på TVn, eller, om jag är nog fokuserad, läser en bok. Eller funderar. Oftast någon av ovannämnda i en kombination med funderingar.

11. Vad bakar du allra helst?

- Godsaker! Helt klart! Typ. Gör min awesome tårta som alla som smakat på den älskar, eller min grymma äppelpaj. Vad som faller mig in oftast. Jag vill ha en KitchenAid köksmaskin. Tomten, om du finns och läser min blogg; jag vill ha en röd..Den är jättedyr.. =(


Så, det var det. Nu ska jag komma på 11 frågor.

1. Vem är din favoritförfattare, och varför?

2. Vilken historisk person skulle du vilja träffa?

3. Vad inspirerar dig?

4. Viket språk, förutom ditt modersmål, skulle du vilja kunna flytande?

5. Hade du en favoritbok när du var liten? Om ja, vilken?

6. Om du var ett djur, vilket skulle du vara, och varför?

7. Skulle du kunna tänka dig att volontärarbeta i ett U-land? Motivera ditt svar!

8. Vilket brädspel anser du vara roligast?

9. Äter du hellre ensam än i sällskap med andra?

10. Vilken är din favoritsysselsättning en regning dag?

11. Din favoritfilm, vilken är det, och varför?

Jag bryter regeln och uppmanar alla som känner sig manade att svara på dessa frågor att göra det. Kommentera gärna här sen med en länk till ditt inlägg med svaren :)

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: