MIKA

2012-12-18
19:19:00

18 December 2012 - Vila i frid, älskade Morris!
Idag är en tung dag.. En kär familjemedlem har gått över till andra sidan. Tårarna rinner när jag skriver, trots att vi alla vet att du har det bättre där du är nu. Nu får du leka och hoppa och vara dryg där du är nu, med Rick och Ronja.
 
 
Morris var alltid så glad när man kom och hälsade på, och ännu gladare blev han när jag ibland tog med honom hem eftersom jag inte ville gå själv hem när det var mörkt. Du var så dryg ibland, älskade hund, men av någon anledning lyssnade du alltid på mig när jag tyckte du kunde lugna dig. Och det ska folk veta, att han inte alltid lyssnade på "sitt" "ligg" och "lägg av" när man bad honom. Men nästan alltid när jag sa något. Fina hund, du som älskade att sitta och se på film tillsammans med mig när du var hos oss. Vi delade popcorn och ostbågar ofta du och jag. Även klubbor och glass ibland. Under dessa 10 år har du gett så mycket glädje åt oss alla.
Jag kommer ihåg de kvällar när du rymde hemifrån och alltid kom till oss. Du hoppade över staketet, och kom och krafsade på altandörren. Alltid lika glad och lekfull. Du visste nog inte om att du började bli äldre. Du var alltid som en valp. Fina, älskade, underbara Morris.. Du fattas oss alla... <3
 
 
 
 
Taggar: Border Collie, Borta, Döden, Familj, Morris, RIP, Rick, Ronja, Saknad, dog, dryg, död, glad, happy, hund, kärlek, love, puppy, valp, vila i frid;
Kommentarer:

Ville bara tipsa om att en ny lucka är uppe i min julkalender och du kan vinna en valfri väska från Friis & Co! Var gärna med :D
http://adaras.se/category/julkalender-2012.html

2012-12-20 @ 00:37:32
#2: Jasmine

<3

Svar: <3
Mika

2012-12-24 @ 02:17:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: