MIKA

2012-01-11
21:15:08

Mina dagar i Göteborg
Ja, nu så! Nu är det färdigstädat för dagen, och ska nu skriva lite om mina dagar (veckor) i Göteborg hos min käraste.

Kom dit på kvällen den 27e december, och dagarna innan nyår så myste vi, gick runt på stan och på Frölunda Torg en del.  Den 28e hade vi julklappsutdelning, och jag fick massor av fint, bl.a film, presentkort, set med badsalt, duschcreme, body lotion, och body scrub, samt en massa annat braigt och fint ska ni veta!

Nyårsafton kom och då tog jag, Alex, Johnny och Niklas tåget till Skövde, där vi skulle fira in det nya året hos Crippe. Direkt vi kom till Crippes lägenhet så gick vi mot Ica för att inhandla vårt nyårskäk - tacos. Blev grymt gott.

Efter maten blev det dags att skrämma stackars Crippe med att låta honom spela ett skräckspel - Amnesia. Han verkade inte tycka det var speciellt roligt stackarn, haha. Detta varvades med lite Pokémontittande (ja, ni läste rätt, Pokémon :D), vi spelade spel, både Zombie Dice och Carcassonne, sen blev det mer filmtittande, och tillslut slog klockan 00.00 och vi gick ut och tittade på fyrverkerierna från Crippes balkong. Han bodde högst upp i ett höghus med 8 våningar, så vi såg ganska bra, dock var det ganska dimmigt ute.

Sedan fortsatte vi kika på film. Vi plågade Johnny med att se på skräckfilm, Paranormal Activity - Tokyo Night, och den var ganska obehaglig i sina stunder måste jag säga. Sen fortsatte skräckfilmerna med Human Centipede 2, så jäkla äcklig. Usch! Fortsatte natten med The Thing, men såg inte så mycket av den själv, då jag mest låg på Alex och vilade. Somnade även en liten stund. Bild på killarna efter tolvslaget:


På morgonen runt halv elva så skjutsade O oss till tågstationen och vi åkte hemåt mot Göteborg. Behöver jag säga att vi sov i princip hela tågresan och sov även ett par timmar när vi kom hem? ;)

Dagarna efter detta roliga nyår så gick vi runt på Frölunda Torg, på stan, såg på film och hade allmänt mysigt. Den 5e januari var det min och kärlekens 4årsdag, så vi firade det med att åka till stan och åt på Jensens Böfhus och gick på bio och såg på Tintin. Bra film!

Fredagen var vi på torget igen för att jag skulle hämta ett papper på Cubus och lite så, och sedan myste vi mest.
Lördagen kom och vi åkte till WG, en spelbutik där man även kan sitta och spela spel och liknande. Där mötte vi Crippe, Anton, O och Johnny, och vi spelade Carcassonne, och gick och åt på Mr. Tomato, som har godaste lasagnen ever!

Söndagen kom och vi gick runt på torget, hyrde film och myste även då, eftersom måndagen var det dags för mig att åka hem. Det gick inte så bra vill jag lova. Kom till stationen ca en halvtimme innan tåget skulle gå. Då visar detsig att det är försenat. Går till resebutiken och fixade allt det där. Men sen visade det sig att tåget var än mer försenat, och sen fortsatte det sådär. Jag fick tillslut sätta mig på tåget, men lyckan varade inte länge. Vi satt fast mitt ute i ingenstans i flertalet timmar. Hela tiden blev det stopp. Jag skulle ha kommit hem halv nio på kvällen.. Jag kom hem 00.30 på natten. Trött tjej som inte hade ätit mat  osv. Inte okej! Men nu är jag hemma iallafall. Men snart återvänder jag till Göteborg, och då blir jag kvar där ;)

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: