MIKA

2012-11-13
13:18:34

13e November 2012
God dagens!
 
Även idag är jag ledig, och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på förutom den självklara läsningen.
Funderar på att dra till torget, mitt smink börjar sina (japp, du läste rätt, MITT smink börjar sina). Ny foundation, ögonbrynspenna, mascara och annat (o)nödvändigt behövs inhandlas. Ibland önskar man ju att man vaknade upp lika fräsch och snygg som på filmerna, men.. hehehehe, nä, sån tur hade vi ju inte. Aja, nog med gnäll om sånt, eller hur? ;)
 
Jag behöver en ny vinterjacka också, men vart hittar man en sådan som inte kostar fläsk? Provade en på Cassels här om veckan, men den kostade verkligen fläsk. 1998 kronor gick den loss på, så den fick vackert hänga där. Min gräns går på typ 6-700, om det inte är en äkta skinnjacka, då kan jag tänka mig att etala mer, men skinnjackor håller ju i år och dagar också. Det är som med Doc. Martenskängor. De kostar mellan 900-1500 men de håller ju aplänge också.
 
Vad händer annars då? Jag planerar julklappsinköp, när jag ska åka mot byn, söker lägenheter och pluggar på det.
Har lite idéer om julklappar, så det ska nog lösa sig ganska fort. Den svåraste är som alltid min käre pojkvän. Men, ja, det löser sig som sagt.
 
Igår fick jag ett sms, och jag säger bara en sak, utan att nämna namn, men vissa människor borde få en fet brödkavel smälld i huvudet och förhoppningsvis bli ibankade lite vett.. Men det lär ju inte hända detta århundrade.
 
Gårkvällen ägnade jag hos min kära vän Malin. Vi drack te och såg två filmer, varav den ena var så urdålig och skum att vi bara kunde skratta åt den. Lesbian Vampire Killers.. Vill ni se något urkasst, se den!
Vi hade väldigt trevligt dock, så det var ju bra.
 
Nej, nu ska jag sluta skriva strunt, vi höres!

// Mika
Taggar: Doc.Martens, Dr.Martens, Gothenburg, Gothenburg Uni, Göteborg, Göteborgs Universitet, Martens, Mika, Mika Larsson, brödkavlar, dyrt, filmer, foundation, idioter, lesbian vampire killers, lägenheter, make, make up, mascara, smink, vinterjacka, vän, ögonbrynspenna;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: