MIKA

2012-11-03
21:21:18

3 November 2012
Hallå där!
 
Nu var det ett litet tag sen igen, men det är mycket nu förstår ni. Jag drunknar i kurslitteratur och drömmer madrömmar om stenåldern och handyxor, paleolitikum, neolitikum, mesolitikum, Childes teori, osv osv. Ja allså. Det är hemtentaskrivning på G. Ni som gått på högskola/universitet, vet precis hur lätt det kan gå vissa dagar, medans andra dagar vill man slänga ut all litteratur från fönstret.
Även om det är intressant blir det ändå en viss press när man vet att man har deadline på nånting. Har varit duktig och vistats i skolan denna vecka fastän vi har varit lediga. Blir mer disciplinerad att plugga om man sitter där, faktiskt. Sen att kunna diskutera och fråga andra klasskamrater om det är något man undrar över är grymt skönt. Ska sätta mig tidigt på måndag morgon i cafeterian i skolan och fortsätta läsa och skriva. Har precis avslutat kvällens plugg, har fått en hel del gjort på kort tid iallafall, tack och lov. Tentan ska in på torsdag klockan 09.00 prick, och jag känner på mig att jag kommer bli färdig i god tid, om jag fortsätter som jag gör nu.
 
Annars då? Jag söker lägenhet som en galen get, utan framgång dock, men det är bara att söka på. Det märks att det är mitt i en säsong, då det är få lägenheter lediga och mången efterfrågan.
 
I lördags, dvs för en vecka sen, var vi på Halloweenfest hos Malin. Supertrevligt! Vi åt massa godsaker (och drack en del gott också, men det behövs inte talas högt om, eller?), kikade på Det våras för Frankenstein, och sedan blev vi alla så trötta så vi åkte hem. Men trevligt hade vi, och jag hoppas att det blir något mer mys snart igen. Jag var för övrigt klädd som en fet liten fladdermus. Tanten var att jag skulle vara en fet liten humla, men eftersom jag inte hittade något bra till detta ändamål, fick jag bli fladdermus. Inte helt fel, även om jag blev ganska utstirrad på Marklandsgatan när jag väntade på spårvagnen, haha!
 
 
Kan även berätta att jag börjat julhandla så sakteliga, lika bra att ha det mesta inhandlat INNAN julruschen. Värsta som finns är ju att trängas bland folk i leksaksbutiker och liknande. Fy för den lede säger jag bara!
 
Jag hoppas att ni alla har en bra lördag, och vi hörs förhoppningsvis snart igen!

// Mika
 
 
 
Taggar: Archaeology, Arkeologi, Childe, Göteborg, Göteborgs Universitet, Halloween, bat, bat ears, ears, fladdermus, fladdermusöron, hemtenta, julhandla, lägenheter, mesolitikum, neolitikum, paleolitikum, red, redhead, student, tenta, öron;
Kommentar:
#1: fanny

Vad söt du var! Lycka till i lägenhetssökandet:) kram kram!

Svar: Tack snälla du! och lycka till själv med allt! <3
Mika

2012-11-03 @ 22:39:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: