MIKA

2012-09-18
19:39:40

18 September 2012
Tjena!
 
Idag är jag jävligt trött kan jag tala om för er. Gårdagen bestod av skogstur, klättring upp och ner, och även så idag. Igår kikade vi bland annat på gamla boplatser, och idag har vi kikat på hällmålningen i Tumlehed, ute i Torslanda. Riktigt intressant faktiskt. Den har alltså varit där i flera tusentals år, kan ni tänka er?!
 
Nu har jag helg, har inte skola förrän på måndag igen, och då blir det långdag, vi ska åka upp mot Bohuslän ända till norska gränsen, sen Strömstad och ett museum. Blir skoj! På tisdag har vi "prov" ute i fält, som tur är så kan man inte bli underkänd på provet om man är med och deltar, så det är ju i sig en jäkla lättnad, haha.
Trodde ärligt talat inte att jag skulle orka med alla dessa utedagar, de som känner mig vet om att jag inte direkt är en skogsmänniska, eller utomhusmänniska över huvudtaget, trots att jag var scout en gång i tiden. Men det har känts förjäkla bra att göra något intressant samtidigt som det är nyttigt för kroppen. Kommer nog vara hyfsat mör imorgon om jag känner mig själv rätt ;)
 
 
 (fixat lite med kontraster så ni ska se vad det är ^^)
 
Det var väl dagens. Vi hörs imorgon eller någon annan dag (skulle egentligen lägga upp fler bilder men jag hatar GIMP och GIMP hatar mig och eftersom  det itne går att installera något annat redigeringsprogram på detta datorhelvete så får det duga med en enda bild. Världens längsta parentes, yes sir!)
 
// Mika
 
Taggar: Archaeology, Arkeologi, Gothenburg Uni, Göteborg, Hisingen, Historia, History, Hällmålningen i Tumlehed, Högskola, Mika, Skola, Torslanda, Tumlehed, hällmålning, universitet;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: