MIKA

2013-01-29
14:45:21

29 Januari 2013
Hej på er. Nästan en månad sen ni hörde något av mig sist, förlåt för det. Jag lever! Och trivs sjukt bra i min lägenhet! Den är jättefin, och allt som fattas nu är att lite taklampor ska upp och några hyllor också.
Nu har jag också fått internet. Har egentligen haft det sen den 4e januari, bara det att jag inte hade någon strömsladd till fiberboxen, vilket gör att man inte kan se på tv eller surfa runt på nätet. Men idag fick jag ny sladd, så nu kanske det blir lite mer aktivitet här.
 
Nyår var jättetrevligt, till en början.. Var hos Hansson och åt god mat och spelade spel. Sen kickade mensvärken in och mamma fick komma och hämta mig. Spenderade tolvslaget i sängen halvdöd med en mysig vovve bredvid mig.
 
På natten till den 2a januari så åkte jag och mor ner hit till Göteborg, och var framme jäkla tidigt. vi fick tillslut hämta nycklarna, och steg in i lägenheten, som var så jädra skitig. Alltså.. Golven var svarta av smuts och fönstren var alldeles fläckiga. Själva lägenheten var annars jättefin, nymålad och nytapetserad och vitvarorna verkade inte alls vara gamla. Men just golv och fönster var grymt skitigt, så det var bara att börja torka golv. På kvällen så åkte vi till IKEA där det införskaffades säng, soffa och annat nödvändigt.  Under de tre-fyra dagar vi höll på så fick vi iordning det jättefint, och mamma var även här förra helgen och vi fick upp tavlor, hallspegel och annat smått och gott.
 
Annars då, hur går skolan? Jo den går skitbra, har klarat A-kursen, fick reda på igår att jag klarat Norden-tentan, som jag stressade ihop för att hinna med att flyttpacka, och är nu godkänd i hela A-kursen. B-kursen har börjat och vi har börjat tänka på B-uppsats, jag vet vad jag ska skriva om, men det tänker jag inte skriva här förrän sen ;)
 
Tänkte att det ska komma upp lite bilder på lyan senare nån dag, kanske imorgonkväll eller på torsdag, men vi får se.
 
Tills dess, ha det gött!

// Mika
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: