MIKA

2009-12-03
20:54:47

2009-12-03, Blä.
Alltså. Otrevliga människor borde verkligen inte jobba på någon form av kundtjänst.
Stod i kö för Telias kundtjänst i nästan en timma, och kommer fram till en dam som svarar, och jag berättar mitt problem att jag inte kunde skicka SMS. Förklarar att det varit så sen igår då de hade problem med telenätet eller så, och att min vän hade ahft samma problem fast för ett tag sen. Hon pratar otydligt och säger nått om servicenummer i inställnignar på meddelanden, och jag sa att jag inte rört mina meddelandeinställningar sen jag fick telefonen, förutom att ändrat SMS-signal. Hon blir skitsur och säger: Men för fan, förstår du inte, kolla om numret stämmer, här har du det jävla numret, så sa hon det. Jag sa att om det stämde, vad skulle jag göra. Hon svarar: Ja då får du väl för fan ringa tillbaka, tror dock det är du som varit och ändrat på numret.
Surkärring tänkte jag och kollade numret.

Hah, hon hade fel, det var rätt. Ringde tillbaka, stod i kö ett x antal minuter, kom fram till en annan tant, berättade vad som hänt, att jag sa till hon andra att jag misstänkte att det berodde på problemet igår, och mycket riktigt, hon behövde bara uppdatera någonting och jag stänga av mobilen i sisådär 5 minuter, sen skulle allt funka. Sen sa hon att det var väldigt konstigt att hon andra surkärringen inte tittat det först, för det brukar man göra.

Nej, sura kärringar som inte fått något på länge bör ICKE jobba på kundtjänst av alla slag..
Tack till den trevliga damen jag fick prata med sen dock, nu kan jag skicka SMS igen.

Tack för mig.

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: