MIKA

2012-04-28
22:36:02

28 April 2012
Hej och hå i lingonskogen!

Tänkte försöka mig på en liten update här då för folk som kanske vill veta vad som pågår i mitt liv. För det första har jag varit sjukskriven i ca 2 veckor nu, skrev ju tidigare om min mage. Läkaren jag sist träffade visste ju i princip vad det var för fel, men pga att jag inte är skriven här kan de inte göra en utredning, jäkla skit! Iallafall, läkaren tror (vilket jag googlade mig fram till rätt snabbt) att jag har IBS, vilket innebär att jag har känslig mage. Denna känslighet går i perioder och blir värre under stress, jag täner inte gå in detaljerat hur min mage blir, för det tror jag ni kan räkna ut själva. IBS är en åkomma som är kronisk, dvs, jag kommer få ha den hela livet, till och från.

Men som sagt, jag har inte gått på nån utredning, så ingen kan säga säkert att det är just IBS, men med typ 99,99 % säkerhet är det just så det ligger till.

Jag börjar på praktiken igen på måndag, då under halvid i två veckor framåt. Blir jag bättre återgår jag till heltid de två sista veckorna, men är min mage som den är just nu kommer jag att fortsätta med halvtid även de sista veckorna, men det visar sig.

Annars så är det väl hyfsat ändå måste jag säga. Jag har lite hemlängtan till mamsen, vovven och övriga familjen, det kan jag inte hymla med. Tiden räcker dock inte riktigt till att åka hem på ett tag, det får vi se.
Den 25e maj blir det Stockholmstripp för min del, ska ju se Ozzy. Blir trevligt. Vem som hänger på är dock inte riktigt klart ännu, men det visar sig.

Jag hoppas att ni alla har det bra, och att ni har börjat fått hopp om livet nu när det är fin vå och den trista vintern är i sitt slutskede.

hejsvejs!

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: