MIKA

2012-08-06
19:45:21

6 Augusti 2012
Hej på er!
Japp, det har varit dåligt på bloggfronten nu ett tag, I know.
Är tillbaka i Göteborg nu iallafall, men snart åker jag hem till Dalarna en snabbis för lite festivalande.

Vad har hänt sen senast då? Mjaadu, jag har skrivit mig här i Göteborg, så från och med fredag är jag en tvättäkta Göteborgare. Har börjat på ett vuxendagis (a.k.a arbetsförmedlingsaktivitet, totalt värdelös om ni frågar mig...), och börjar peppa inför skolstarten i början av sepember. Ska bli skoj att få plugga, och förhoppningsvis börja hitta nya kontakter och vänner.

På onsdag blir det Alica Cooper för hela slanten på Liseberg. Är pepp som tusan. Borde ta en dag på stan också och leta födelsedagspresenter till både min brorson Alexander och min brorsdotter Alicia. De fyller år snart, och tänkte att jag skulle hitta något fint.

Annars då. Dagarna rullar på, är på det där dagiset från 9-4 varje dag. Jätteskoj....

I söndags var jag och Alex till Slottsskogen och kikade på djur, bland annat knubbsälar, pingviner och killingar. Mysigt, även om killingen bet mig i fingret. (Klia inte en killing under hakan när den är hungrig. Den börjar först suga på dina fingrar, sen jävlar biter den till. Ont som satan gjorde det..)
Annars var det trevligt. Varmt ute dessutom, till skillnad från idag när det pissade ner. Jag lunchade med Christina, och vi spontanköpte oss ett varsitt paraply då vi inte ville bli dyngsura.

Här, två instagrambilder från i söndags:


Killingen som bet mig <3


Illaluktande pingviner!

Hörs nästa gång!

// Mika
Kommentarer:
#1: Fanny

Roligt att höra från dig!:* Haha, söta pingviner:D Vad ska du plugga?

2012-08-06 @ 21:57:47
#2: Ira

Awesome pics! have a good time!



http://theprintedsea.blogspot.com/

Svar: Thank you! :D
Mika

2012-08-08 @ 15:39:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: