MIKA

2013-04-13
11:45:00

13 April 2013
Hej på er!
 
Hoppas allt är bra, här är det svettigt, har haft ett städryck här i lägenheten nu på förmiddagen. Försökt att ta lite kort på lite förändringar som skett här hemma också, men min kamera är för närvarande i Falköping så det blev några dåliga mobilbilder, så tänker bara dela med mig av hur köket blev, så får ni se resten om ett par veckor. ;)
 
Påsken spenderades med goda vänner, bland annat Camilla som var här några dagar, och vi tokade runt. Hängde på Rockbaren en kväll och skaffade oss lite nya kompisar och så, höhö. Hade skitkul, och förhoppningsvis kommer hon hit snart igen, hurray!
 
Förra fredagen kom mamma hit och stannade tills i tisdags. Jättemysigt att ha mamma här, och vi fick upp både hyllor, lpskivor och annat i lägenheten. Fick även lite nya gardiner och kuddöverdrag, så nu är det färg här hemma, inte helt fel nu till den kommande våren (om den kommer dvs...). Jag har fått upp döskallar i köket också. Ni ska få se bilder här nedan. Blev jävligt bra. Jag har en bra mamma jag, helt klart!
 
Annars så händer det väl en hel del. Uppsatsen skrivs på, på måndag drar vi på utgrävning i Falbygden. Så ja, fullt upp med andra ord.Här om dagen var jag hundvakt till en liten (stor) Haddock igen, väldigt mysigt, och det tyckte nog han också skulle jag tro, som blev bortskämd med grillkorv och allt, haha.
 
Jag blev också bortskämd här om dagen med kinamat hos pojkvännen med familj. Värmer ett studenthjärta att bli bjuden på sån lyx. Inte för att jag äter nudlar hela tiden, men ändå. På tal om mat, vad fan ska man äta idag? Blir det kanske fläskkotlett med klyftpotatis eller kanske ska rota fram en lövbiff dagen till ära. Vi får se vad frysen har att ebjuda, haha.
 
Ha det gött allihop, förhoppningsvis blir det lite uppdatering under utgrävningsveckorna, jag ska då ta med min lilla dator, sen får vi se hur det blir, kanske är så slut att jag knappt orkar titta på datorn, man vet ju aldrig.
 
Nu bjuder jag på lite före och efterbilder på köket, enjoy!
Före (bilden är tagen för ett par månader sen men ja. )
 
Efter:
Närbild:
 
Jag älskar mitt kök! Älskar hela min lägenhet ioförsig.
 
// Mika
Taggar: Arkeolog, Arkeologi, Falbygden, Falköping, archaeologist, döskallar i köket, kitchen, kök, silver, skalle, skulls, skulls in kitchen, student, utgrävning;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: