MIKA

2009-06-08
18:31:28

2009-06-08 ,drömmar om framtiden
Sitter i skrivande stund och tittar på Legally Blonde samt kikar runt lite på  Uppsala Universitets hemsida, och upptäckte att det fanns en kurs som hette Egyptens pyramider och tempel - En bild av världen som jag också velat gå på. Jag ser nu att det är en sommarkurs, och det är ju perfekt sen, om jag gjort ett läsår, har sommarlov, då kan man ta den kursen, och sedan börja på ett nytt läsår (har för mig det är två läsår, har ingen riktig koll) just nu.
Något annat intressant jag hittade, so inte har med egyptologi och sådant att göra är kurser i Isländska och Ryska. Jag vill faktiskt lära mig de språken, vet inte varför, men de fascinerar mig väldigt mycket. Hittade även en kurs som hette Runkunskap samt kurser med namnen Runologi. Det är också något jag tycker är fascinerande, alla dessa runstenar. Jag hade gärna velat veta vad det står.

Det är mycket man vill, ack så mycket. Men jag har hela livet på mig, ingenting kan hindra mig från att göra det jag vill, utom jag själv. Å andra sidan så kanske jag inser om två år att jag inte alls vill lika mycket som nu. Men det visar sig.
Ta en dag i taget, som man brukar säga.


// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: