MIKA

2009-03-23
18:28:16

Om mig, Mika.

Ptja, jag tänkte väl att det var dags att berätta lite om mig själv (dels för att jag inte har ett jota att göra, dels för att ja, jag tyckte det behövdes.. eller något.)


Kan ju börja med att Jag heter Mikaela, men kallas helst Mika.
Har även ett x antal smeknamn, varav några av dem är Mika Muu, Kossan, Eka, Eijkam och Fiisk.
Varför sånna smeknamn? Erhm jadu. Kossnamnen är ifrån att jag och en vän chattade med samma människa, och vi beslöt oss för att kalla varandra vid djurnamn. Jag fick vara Muu, min vän var Mossa (inte ett djur, men vi kom inte på något bättre för henne) och människan vi chattade med fick heta Bää.
Eka och Eijkam är från mina brorsöner, innan de kunde säga Mikaela, och nu har det blivit så att de säger Eka eller Eijkam ändå, och det gäller även deras far, han har också börjat kalla mig för det.
Fiisk, ja det vet jag faktiskt inte, det var en vän till mig som fick för sig att jag skulle kallas för Fiisk.

Jaja, nog med namnen. Jag är 16 år, fyller 17 i juli, och jag kommer ifrån den lilla orten Malung. Bor dock i Falun i en egen lägenhet då jag går i skola här.  På helgerna åker jag oftast hem till Malung och umgås med min familj och med vänner. Sitter ofta barnvakt åt mina brorsöner. På annan fritid, t.ex . lov, åker jag till Göteborg och är med min pojkvän Alex oftast, annars umgås jag med vänner och familj.

Mina intressen riktar sig mycket till filmer, jag tycker om att se på film. Fotar gör jag lite till och från, och vill ni kika på lite foton jag tagit föreslår jag att ni kikar in på MongoLikesCandy.deviantart.com.
Ett annat starkt intresse jag har är forna Egypten.
Varför? Ptja, egentligen vet jag väl inte det, det är väl just det att vi vet hyfsat mycket om det, men inte allt, och det verkar komma upp nytt om det hela tiden. Mystiken och allt det vackra som funnits fascinerar mig mycket.
Hur kom ditt intresse för Egypten till? Mjo såhär var det, min bror var barnvakt åt mig en gång när jag var runt 5-7 år, och när jag trippar ner till hans vardagsrum så kikar de på filmen Mumien, och på den vägen är det. Jag fick se på den med dem, och sen dess har jag varit fast.

Konserter och festivaler är ett annat intresse, som jag gillar. Min första riktiga och stora konsert var när min bror tog mig med på powermetal-bandet Sonata Arcticas spelning den 11 april 2006. De spelade min favoritlåt, och jag började gråta.
Sen dess har jag varit på en hel del, både mindre och större konserter och festivaler. Har än så länge bara varit på en stor festival, Arvikafestivalen 2008, och i år ska jag dit igen, för hoppningsvis. Jag jobbade nämligen där förra året, och jag hoppas innerligt att jag får göra det igen, för det var en av de bästa upplevelserna i mitt liv.
Vad lyssnar du på för sorts musik då, undrar ni nu, skulle jag tro.
Och ptja, en hel del. Allt från Within Temptation till Bathory, Motörhead till VNV Nation, osv.
Det mesta är inom genren metal, och alla dess subgenrer, men det slinker ner lite annat också, ofta elektronisk musik.
Det beror helt på mitt humör och vad jag känner för att lyssna på. Men mitt absoluta favoritband är Within Temptation.

Hm, vad finns det mer att säga om mig tro. Jag har 6 syskon, 3 på mors sida, och 3 på fars sida.
För att vara mer exakt har jag 4 storebröder, 1 lillebror och 1 lillasyster.
Jag har inte lika bra kontakt med min lillebror, lillasyster och ene storebror, som jag har på fars sida, som jag har med mina bröder på mors sida, men det beror på att jag inte har världens bästa kontakt med min far. Varför orkar jag dock inte ta upp här i ett allmänt inlägg. Jag har en hund också, som heter Sunni. Och två av mina bröder på min mors sida har också hundar, två var faktiskt. Min äldste bror har två bordercollies (som även min hund är) och hans ena hund är bror till min hund. Hans andra hund är morbror till min hund och min brors ena hund.
Min andre bror har två collies, som är världens goaste.

Sen finns det väl just ingenting mer att säga.
Jag tillägger väl mer senare.
Tack för mig =)


// Mika.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: