MIKA

2013-04-20
21:24:07

20 April 2013 - Allmänt babbel och om första utgrävningsveckans slut
Hej på er!
 
Sitter här och tittar på när min älskade Alex står och lagar mat till oss, tacos står på menyn denna lördagkväll. Så mums!
 
Hade tänkt att blogga redan igår, men orken fanns inte efter ett långt, och välbehövligt bad.

Iallafall så under torsdagen så började jag och Lollo på en ruta som några andra studenter grävt i innan, men som var tvungna attåka hem. så vi fick fortsätta med deras. Vi grävde klart sticket ( i regn och rusk), fyndsorterade och fick inmätning och ID för tredje sticket. Fynden i andra sticket var det vanliga, keramik, bränt ben, obränt ben, lite flinta och kvarts. På kvällen så duschade vi av oss, åt pannkakor, sen drog Lollo iväg till en kompis, medans jag och Malin segade, spelade Cluedo och somnade sedan som små grisar.
 
På fredagen, den sista dagen för veckan, så började jag och Lollo på vårt tredje stick. Vi hade som mål att bli klara med det också, men vi har en klack kvar som vi börjar med imorgon. Vi hittade en massa fin keramik, bland annat mynningsbitar och lite annat kul. Tyvärr har jag inga bilder från varken torsdagen eller fredagen, men jag lovar att bättra mig nästa vecka ;)
Vi hade kort dag på fredagen, och var klara redan vid tolvtiden, och kvart över tolv rullade bilarna mot Göteborg. Vi hade en jäkla tur med vädret, det var uppehåll hela tiden fram tills vi satte oss i bilarna.
 
Alex, Ilias och Madelene kom och mötte upp mig och Malin vid Olskrokstorget, och hjälpte oss att bära, vilket var guld värt. Väl hemma tvättade jag av mig, tog på mig rena kläder, sen gick jag och min kärlek ut i Göteborg i fina vårvädret, och åt på McDonalds och hade det härligt.
 
Slutsats av första utgrävningsveckan: Helt underbart, även om vädret hade kunnat vara bättre. Hoppas på en lika underbar vecka nästa vecka.
 
Denna lördag har spenderats med att städa, både här hos mig, samt hos MAlin och Ilias. Mycket roligare att städa hos någon annan, helt klart. Kom hem med en superfin filt som jag fick av dem. Puss på er.
 
Nu - mat!
 
Ha det gött allesammen!

// Mika
Kommentar:
#1: lollo

haha.. jag var så död i fredags så jag orkade int städa... tyvärr

Svar: Haha vi hjälps åt på måndag eftermiddag =)
Mika

2013-04-20 @ 22:24:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: