MIKA

2013-04-27
16:15:47

27 April 2013
Helloj!
Det har varit tyst här ett par dagar nu, I know.
 
I Tisdags kom det en hög med barn, samt lite folk från universitetet. Det var inte helt fel. Jag och Lollo fick börja vattensålla, och jag kan säga som såhär, vi gick som gamla tanter i slutet av dagen. Arbetsställningen var inte den bästa då sållet var alldeles för lågt, och då är varken jag eller Lollo speciellt långa, vi är nog faktiskt några av de kortare i klassen nu när jag tänker efter.

Det var hur som haver trevligt att prova på, och vi hittade massa ben, tänder och lite sådant. Barnen som kom var helt fascinerade över en stor gammal kotand vi hittade, och jag var nog lika lyrisk själv, haha.
 
Eftermiddagen skulle tillbringas med klassen hos Lollo var det tänkt, men ingen kom, alla var helt döda efter dagen, och så var även vi.
 
På onsdagen kom det fler barn, och jag och Lollo vattensållade för fullt, när jag efter någon timme började känna att jag mådde väldigt illa, hade halsbränna och kände mig alldeles färdig. Min kära vän Tina såg detta på mig under rasten då hon tyckte jag såg lite blek ut, så jag åkte in till Lollo, packade ihop mina saker och åkte hem mot Göteborg, och där avslutades min utgrävningsvecka, hemma i soffan. Mår fortfarande lite småkasst, men det löser sig. Har haft grymma utgrävningsdagar, och Lollo, ja hon hade turen att hitta en väldigt fin mynningsbit som var dekorerad på inte en, utan bägge sidor av skärvan. Inte helt fel!
 
Annars nu när jag varit hemma har jag hälsat på Malin och Ilias nya tillskott i familjen, nämligen en liten Silky Terrier med namnet Luna. Så bedårande söt, och hon älskar mig, haha. Annars har jag och Alex varit på IKEA där jag införskaffade mig en matta till vardagsrummet bland annat.
 
Jag hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig helg, jag ska lägga mig på soffan och avlida en stund.
 
Pöss hej!
// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: