MIKA

2013-07-07
17:19:13

7 Juli 2013
Hej på er. Nu har det gått så där oförskämt lång tid sen jag skrev igen. Fy på mig!  Nästan en månad. Inte helt vad jag hade tänkt, men det har varit mycket nu, så att säga.
 
Den senaste månaden har jag varit hemma hos mamma och hunden, det har varit så mysigt. Peter kom och hämtade mig i Torsby, och både Sunni och Bira var med i bilen, och Bira blev så glad (kan vi ju låtsas iallafall) att hon hoppade ur bilen. Sunni, min älskade hund, blev också jätteglad, och vi myste länge och väl den kvällen vill jag lova. Saknar mina vovvar där hemma. Resten av familjen också givetvis, men de där hundarna är något alldeles speciellt, haha. 
 
Under hemvistelsen så var jag på min lillasysters student, vi lät nog mest av alla som var där med alla tutor och visselpipor och fan vet allt, men Sanna verkade tycka det var skitskoj, så det är bra. Det ligger i familjegenerna att inte skämmas över andra familjemedlemmar tror jag.
Jag var också barnvakt till mina brorsbarn det första jag var när jag kom hem. Vi kikade på Röjar Ralf och åt minipizzor och popcorn. Sen kikade jag även på deras skolavslutning, det var kallt, blött och regningt, inte riktigt okej!
 
Mamma och jag hann med en tripp till Norge, som alla år, och i år lyckades vi åka väldigt vilse, åt helt fel håll, men det löste sig tillslut. Vi handlade en hel del i Norge, både mat och annat skoj, jag kan ju säga så mycket som att jag har bordsdukar nog att räcka tills jorden går under, haha.  Vi tog även en tripp till Mora där det också shoppades en del.
 
Var väldigt mysigt att vara hemma och umgås med familjen och vänner. Underbara Camilla åkte från Värmland bara för att träffa mig, vilket jag tyckte var hur gulligt som helst. Bästaste vännen!
 
Jag har precis avslutat två veckors grävningskurs i Karleby, precis samma ställe som där jag var i våras. Ett helt otroligt bra gäng var vi, och vi hade faktiskt riktig tur med vädret. Det regnade lite nån dag, och när det regnade som värst blev det en dag med lite grävning och mycket museibesök, både på Falköpings egna museum, samt Skaras museum. Trevligt som tusan.
Jag hittade dock inte alls lika många roliga fynd som i våras, men det gör faktiskt ingenting, då jag hade superkul varje dag, och trots att vi var ute från ca halv nio till kvart över fyra på dagarna så kändes det bara som om vi var där någon enstaka timme. Det gick inte en enda dag utan att man någongång brast ut i gapskratt. Kunde inte ha spenderat dessa två veckor bättre tror jag.
 
Idag har jag städat som tusan, så nu är det fint i lägenheten. Igår gjorde jag fint i garderoberna, så jag fortsatte i städtecknet idag och gjorde fint i resten av lägenheten. Det ser så fint och ombonat och hemtrevligt ut nu, med böcker på trapphyllorna och så. Nöjd tjej!
 
På fredag ör det min 21a födelsedag, och planen är att äta lunch på Jensen's Bofhus (min favoritrestaurang) med Alex och hans familj, sedan runt 6-tiden har jag bjudit in lite folk att komma och vara sociala och äta kladdkaka. Får se hur många som kommer.
 Känns lite konstigt att inte fira min dag med mamma, hundarna och bröderna, men sånt är livet,
 
Nu - Mat!
 
// Mika
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: