MIKA

2009-04-18
00:03:23

2009-04-17 , hemma.
Hejsan..
Nu är jag hemma ifrån Göteborg, och det känns inte bra alls. Vill tillbaka igen.
Hos lövsi så slappade vi mest, vilket var väldigt skönt. Dock har jag nog inte varit en speciellt rolig flickvän, bara varit trött och haft ont känns det som.
Förlåt för det älskling.. <3 Jag älskar dig, det vet du.
Vi har tittat på film, varit ute och promenerat, varit på stan, och ja det i princip. Bara varit. Underbart, tycker jag iallafall.
Ta mig till Göteborg igen. Vill verkligen inte tillbaka till skolan på måndag iallafall. Har tappat lusten på skolan, Falun, blah. Men det är väl bara att kämpa på.

Nu till något helt annat.
Pirate Bay-människorna har nu fått sin dom, 1 års fängelse samt en jävlar till böter.
Jag förstår inte varför de lägger en massa energi på något så litet (enligt min mening dvs), som fildelning osv, när de låter våldtäktsmän och mördare går fria. Jag och mamma diskuterade detta ikväll, och ja, man får ju värre straff om man fifflat med ekonomiska grejer än om man mördat någon. Tänk att allt, hela tiden, ska handla om pengar.
Vart har världen tagit vägen? Lägg energin på att döma riktigt hemska brottslingar istället för personer som driver en internetsida.. Visst, är väl inte så äkla hyggligt att fildela, ladda ner osv på olagligt vis, men kan de inte bara lägga det åt sidan så länge. Så jävla viktigt kan det inte vara, så att ni låter våldtäktsmän gå fria, men ger andra, ekonomiska brott straff som heter duga.
Skärpning, I say!

// Mika.
Kommentar:
#1: Evve

Håller med dig gällande pirate bay tycker de kan lägga ner mer tid på människor som blir skadade för livet eller till och med dödade..

2009-04-18 @ 14:49:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: