MIKA

2009-06-27
00:38:44

Natten till 2009-06-27.. Om GBG
Hallå!
Nu är jag hemma ifrån Göteborg, och det har varit en bäst vecka. Ville inte åka hem idag, usch usch.
Lika bra att jag skriver i dagordning vad som har hänt. Here we go.

Torsdag:
Idag åkte jag till Alex, kom fram 16.30 till Göteborg. Vi åkte hem till honom och ja vi myste mest resten av kvällen :)

Fredag:
Idag gjorde vi en jordgubbstårta med jordgubbar, nonstop och ananas, det var väldigt mumsigt ^_^
Sen myste vi massa, såklart!

Lördag:
Vi myste idag, och sen på kvällen hyrde vi film, och när vi kom hem upptäckte jag att min plånbok var borta.
Vi letade både ute och inne och Alex frågade i videobutiken, men ingen plånbok syntes till. Kom på att på vägen tillbaka från videoaffären att en väldigt obehaglig gubbe gick väldigt nära mig när han gick förbi, så antagligen så snodde han min plånbok ur min ficka. Inte trevligt, så det blev till att spärra kort och ha sig.

Söndag:
Idag polisanmälde Alex mamma min plånbok som stulen och sånt, och så var jag med när Alex, hans bror samt deras morföräldrar kollade på datorer, då Alex skulle köpa en ny då hans dator gått sönder. Gjorde nog inte så mycket mer den dagen.

Måndag:
Idag var vi nere på stan, och så virrade vi runt på/i Hisingen för att leta efter en affär som jag skulle till, Nämligen Art Ceramic. Vi hittade tillslut dit, men de hade inte den saken jag skulle ha bränd, men de var vänliga nog att de skulle bränna en åt mig och sen skicka den med deras bekant som skulle ner till Borlänge någongång under sommaren, så de skulle höra av sig. Jättesnällt tyckte jag. Sen åkte vi ner till civilisationen och gik runt, och så såg vi på Antichrist på bio också. Bra film, men man blev lite illa till mods vid vissa scener. Rekommenderas itne till väldigt känsliga personer, om man säger så.

Tisdag:
Idag var vi också nere på stan och då köpte jag en napp till bebisen min bror och hans sambo får i slutet av augusti, en svart napp som det stod Mum - Dad på. Hihi.
Köpte även två pocketböcker, som jag visserligen redan läst, men det var längesedan och jag gillade dem.
Vi åkte hem och myste sen. ^_^

Onsdag:
Idag gick älsk upp rätt tidigt och skulle köpa dator. Jag stannade kvar i sängen och sov tills han kom hem igen.
Sen satte han ihop datorn och sånt och sen slappade vi bara hela dagen, massa skönt faktiskt!

Torsdag:
West Coast Riot idag! Vi gick upp vid 10-tiden och åkte in till Frihamnen vid 12 ungefär, vi var väl framme runt 12.45. Mötte min bror med vänner där, och Alex lämnade av mig där.

Gick runt och tittade lite, tänkte köpa en No use for a Nametröja, men de var så fula att jag ångrade mig.
Micke med vänner skulle in på ölområdet, och dit fick inte jag komma in först. Men sedan pratade min bror med vakten och garanterade att jag inte skulle dricka något osv osv, så jag fick komma och gå som jag ville under hela dagen sedan. Vi gick som sagt in på ölområdet, pojkarna tog  några öl, och jag satt där med mitt vatten. Mig gjorde det ingenting, dock såg alla andra ut att lida åt mig. Men hur gott kan det vara med ljummen öl egentligen? Inte alls gissar jag.
Vatten är bra.
Iallafall, vi gick mot scenen där No Use For A Name skulle spela, och intog några platser hyfsat nära scenen. De körde gång, och efter en stund spelade de två av mina favoritlåtar med dem, på raken! Coming Too Close och Chasing Rainbows. Ooh så jag sjöng då, glädjetårarna sprutade inombords.

Efter den spelningen gick vi ner mot stan för att pojkarna skulle in på systembolaget och sedan äta, så jag åt jag också. Efter det gick vi till någon skum park, och där satt vi en stund, men sedan gick jag för att träffa Alex och hans vän Sacha (som torterar en me sin förbannade mobilkamera hela tiden.. -mummel- bitch -mummel- Iallafall så kollade vi på massa iranier som halvbråade med några konstnärer som stod på deras plats tyckte iranierna, dock var det tvärtom. Efter ett tag blev det McDonalds då de två skulle äta. Jag satt och drack vatten och glodde ut på folk. Indianer, konstnärer, iranier och rosahåriga människor.
Sen gick vi runt och glodde lite överallt, och efter lite om och men så satte vi oss på något slags café en stund.
Ringde till min bror och hörde vart de var någonstans, och frågade om de skulle in på WCR-området snart, och de skulle det. iallafall inom 45 minuter ungefär.
Så ja vi gick dit de var, på The Dubliners, och där var de glada i hågen allihop. Efter en stund satte jag mig med fyllona där, och Alex och Sacha gick och hittade på något mer intressant skulle jag tro. ^_^

När jag satt där på Dubliners, med mitt kära vatten, så började en av min brors bekanta glo på mig något så kopiöst. Sen flyttade han sig närmre mig, och började babbla på. Sen försökte han mata mig med en och samma jordnöt i ca 5 minuter innan han förstod att jag inte ville ha någon jordnöt som legat i cigarettaska på ett bord som nästan var dränkt i öl. Sedan började han fråga om jag var Cigarettfri, alkoholfri och drogfri, och jag svarade ja på alla tre frågorna. Sen sa han: Är du alkoholfri också?! Herregud. Det var som fan. Vad gör du då här? Jag svarade att jag var här för att vänta på att min bror med fler skulle ta taxin till WCR-området. Han frågade vem som var min bror och jag svarade att det var Micke. Då började han skratta först, sen pratade han inte med mig mer, haha!
Jag, bror Micke samt hans vänner Mantas och Rask tog en taxi till WCR, och i taxin satt Mantas och var smått jobbig mot taxichauffören. Stackars honom.

Väl framme gick vi in i ölområdet och bara stod där. Sedan började Pennywise spela och vi gick till scenen för att se. De var helt okej, inget jag lyssnar på dock. När de slutat spela följde jag med dem in på ölområdet igen, fick vara ölhållare en liten stund. Sen gick jag iväg en stund innan Social Distiortion började spela och kollade runt lite på sakerna som fanns att köpa på området. Hittade dock inget intressant. Sen träffade jag på min bror igen när Social Distortion började spela, och jag stod med honom, Mantas och Rask. Grym spelning måste jag säga. Skitskoj när de körde Ring of Fire och alla, då menar jag ALLA, sjöng med. Underbart. De slutade spela ca 23.05, och då kramade jag min bror och sa hej då, sen gick jag för att möta Alex på spårvagnshållplatsen. Vi åkte hem, och det första jag gjorde när jag kom in var att dricka massa vatten, haha. Sen satt jag i sängen en stund, sen ställde jag mig i duschen, då jag både luktade rök och öl över hela mig, och framför allt i håret. Usch usch.

Fredag:
Idag åkte jag hem.. inte alls kul :(

Usch vilket långt inlägg detta blev.
Nåväl. Nu ska jag se på Chihuahuan från Beverly Hills sen sova.
Imorgon ska jag börja städa undervåningen av min brors hus.. JIPPIEEE!! Not..

// Mika

Btw, bilder från veckan finns på:

http://perilousdisease.bilddagboken.se


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: