MIKA

2009-03-10
11:02:45

2009-03-10
Hejsan hoppsan. Sitter i skolan nu och ska ha datakunskap. Hemma i lägenheten ligger nog Alex och sover så gott. Är lite avis faktiskt, jag vill också sova mer. Men men ^_^

Åkte till Stockholm i fredags, blev mött på stationen av min morbror, sen bar det av till Tyresö. Var inte uppe speciellt länge, var skittrött efter skola och tågresa..

På lördagen så mötte jag Alex på stationen, och sen virrade vi runt i stan ett par timmar, och sen bar det av till Globen. Vi gick väl runt i köpcentret nån timma, sen gick vi och löste in biljetterna och sånt. Efter ett ta blev vi insläppta, och sen började första förbandet, The Sword, spela. Och fy fan vad dåligt det var. Satt och halvsov under deras spelning. allting lät precis lika, och inte blev det bättre av att förbanden fick ganska dåligt ljud också. Men men. Sen började Machine Head, det var lite bättre, men gillade inte riktigt dem heller. Men det var lite mer variation i musiken än The Sword.
Sen började Metallica spela. Riktigt bra var det, snygg ljusshow (laser??? jag vet inte, xD) och bra framförande. Och även vi som hade sittplatser stod under största delen av spelningen. När de började spela Nothing Else Matters, ja då kändes det som om jag skulle börja gråta, så fint var det. 
Sammanfattningsvis var det en jättebra dag, och bra spelning.

Nu  vill jag att denna skoltisdag ska a slut så jag får åka hem till min Alex. Men vi har lunchrast sen MPR kvar. Grafisk Design, here I come.. Usch, de där jäkla InDesign och Illustratorprogrammen vill sällan samarbeta med mig, men sånt är väl livet. 

Hej och hå.

// Mika.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: