MIKA

2010-08-29
22:20:37

Så inte min dag idag.
Vaknar av att jag har välrdens mensvärk. Upptäcker sedan att min hals gör ont som bara fan.
På tåget till Borlänge ( som inte börjat rulla än, som tur var) upptäcker jag att mobilen och laddare ligger hemma hos mamma. Lånar en gammal lärares telefon och ringer till henne, som snabbt som satan fick åka och hämta den. Frid och fröjd. Tills jag är på resecentrum i Borlänge, där jag märker att mitt busskort är spårlöst borta. Ringer förbannad som fan till mamma och skäller lite (f'låt mamma) och sen ser jag att Dalatrafiks kundservice är öppet, går dit och får ett nytt kort.

Fortfarande mensvärk och halsont. Väl hemma i Falun ska jag kolla så jag har alla ingredienser till negerbollar som vi ska göra imorgon efter skolan, (observera att jag typ aldrig öppnar det där skåpet där mjöl osv står). Öppnar luckan.. och den LOSSNAR! Helt random. Får inte på den igen.. 

Sen att jag gjorde bort mig inför grannen när jag och Emma ska gå in var ju en till sak. Grannens katt är där ute och jag säger: Du får fan inte följa med in du, lite lätt sur var jag. Då kommer grannen och säger: Kan du inte locka in honom, han får inte vara ute mer..
jojo, så lockade jag in kattfan. Sen brast jag och Emma ut i skratt.

Jag har fortfarande mensvärk. Den började igår kväll... KUL!

// PMS-Mika.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: