MIKA

2011-01-27
23:51:55

Vill jag, orkar jag?
Sitter här i min säng hos mamma och tänker. Det är tänkt att jag och några gamla klasskompisar ska gå på studentfesten här i Malung imorgonkväll. Det är bara det att jag inte riktigt vet om jag vill ändå. För de jag ska gå med verkar vara mer för att supa skallen av sig istället för att ha kul. Jag vill inte supa, jag vill ha roligt. Men det är tveksamt om det blir roligt när det är jag och en massa dyngfulla människor. Jag kan dricka nånting litet någon gång ibland, om jag vill och känner för det. Men jag har aldrig blivit full, och hade inte tänkt att bli det under den närmsta tiden heller.
Det snackas om någon förfest också, men sånt känner jag inte alls för. Folket snackar om att de inte har dricka och att de måste skaffa det osv osv, och jag hänger på och säger så eftersom om jag säger tvärtemot, att jag inte är noga med det där, så får jag bara höra på hur tråkig jag är och massa sådana saker. Jag vill inte vara mig själv eftersom jag bara får höra skit isådanafall.

Tanken på att umgås med massa fulla människor ger mig ångest... Jag vill gå, men ändå inte. Jag vet inte om jag har den psykiska orken och viljan för att gå när jag tänker efter..  Och bara tanken på att vi helst måste klä oss enligt ett tema gör mig nervös också. Usch. Jag stannar nog hemma. Vet inte riktigt vad jag ska göra hemma heller visserligen, men ändå...

Åh jag hatar det här. Kan folk bara sluta tänka på hur dyngraka de måste bli för en gångs skull och istället fokusera på att gå på sådant för att ha roligt. Alkohol måste inte vara inblandat för att man ska ha roligt... Iallafall inte för mig.

Nu har jag gnällt klart för ikväll. Nästan. Jag har en sån otroligt stark mensvärk just nu att jag vill skrika rakt ut..
Nu, har jag gnällt klart.

Jag vill för övrigt bort någonstans nu, vill åka bort någonstans med Alex, och bara glömma verkligheten för en stund. Men varken han eller jag verkar veta vart vi vill åka. Någon där som har ett bra tips kanske?

// Mika
Kommentarer:
#1: Jasmine

Så sant! Det viktiga ska väl vara hur kul man har, inte om man dricker eller inte.. Haha. Hoppas du får en bra helg iaf! :)

2011-01-28 @ 10:26:49
#2: Paula

Jag förstår inte heller hur folk inte kan ha en rolig kväll utan att dricka :O

2011-01-28 @ 23:33:08
#3: Micke

Stå på dig Eka... Man måste inte dricka för att vara cool, man är cool när man inte dricker. Dessutom slipper du må dåligt dagen efter. Man behöver inte känna ångest för att gå till något sådant, efter 2 öl så märker ingen att du inte dricker ändå.

2011-01-31 @ 17:48:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: