MIKA

2012-12-12
17:20:30

12 December 2012
Halloj!
 
En frusen Mika som skriver. Det är kallt och snöigt även i Göteborg.
Mina senaste tio dagar kortfattat:
 
Måndag-torsdag förra veckan: Hade en massa föreläsningar att gå på. Och jobbades med grupparbete gjordes det också.
Fredag: Vi var ute i Skändla och provade på experimentell arkeologi, som det så fint kallas. Vi fick prova på att nålbinda, kasta spjut, göra lerkärl, spinna ull, slå flinta, etc. etc.
Lördag: Städade, och åkte sedan till Tina för att fortsätta med grupparbetet och dricka glögg.
Söndagen var en lat söndag.
 
I måndags hade vi en föreläsning, sedan jobbade vi med vårt grupparbete om vikingatida stilar.
Igår, dvs tisdag, så redovisade vi våra arbeten, sedan fick vi tentan vi ska göra över jul.
Alex och jag åkte sedan hem till Malin, och vi var massa folk som bakade så det stod härliga till. Jag ska dit imorogn igen och baka ännu mer, haha!
 
Såå, nu har jag "jullov". Rätt skönt faktiskt, och på söndag får jag äntligen åka hem till min älskade mamma och vovve, mina bröder och brorsbarn och mina vänner där hemma. Ska bli roligt att träffa dem alla. Mina bröder har jag inte sett sen i somras typ. Känns superknasigt. Så varesig de vill eller inte får de allihop en varsin kram när jag kommer hem. Så det så!
 
Inte har jag fått lägenheter heller.  Men varför skulle jag liksom? jävla oflyt hela tiden. Man tycker ju att efter 2,5 år i kö borde man ju få en sketen studentlägenhet iallafall, men icke! Nåväl, bara att söka vidare som en annan idiot.
 
Jag hoppas att ni alla mår bra. Ska försöka knåpa ihop ett litet mail till en människa angående en liten hemlis. Hihi.
 
Ha det gött allihop!

// Mika
Taggar: Archaeology, Arkeologi, Gothenburg, Gothenburg Uni, Göteborg, Göteborgs Universitet, Malung, Skändla, experimentell arkeologi, glögg, grupparbeten, hem, hemtenta, jullov, tenta, universitet, vikingatid;
Kommentarer:

Hoppas du får en fortsatt fin onsdagskväll :)
Kram på dig :D

[ snälla svara i min blogg, det är något fel med mitt login så jag ser inte om du trycker på "svara-knappen" :/ ]

2012-12-12 @ 17:49:44
#2: ▲ J0Z

Tjo! Kikar in och hoppas du haft en bra lucia? :)

Svar: Hejsan =)Jotack den var bara bra, hoppas du också hade en lika bra Lucia =)
Mika

2012-12-13 @ 19:34:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: