MIKA

2012-01-27
11:33:14

SONISPHERE ÄR TILLBAKA!
Japp, precis som rubriken lyder är festivalen Sonisphere tillbaka. Denna gången kommer den hållas i Helsingfors, Finland, den 4 juni. Vet ju ännu inte om den kommer till Sverige, men enligt länken jag hittade informationen på har inga andra länder, förutom Spanien, där festivalen hålls den 25-25 maj, samt Finland, kommit ut med information ännu.

Bokade band till Finland då? Jo det ska ni veta, riktiga höjdarband blir det i år.
METALLICA headlinear festivalen, sedan är Machine Head, Amorphis, Gojira samt Ghost bokade.
Jag hade gärna vistats på festivalen i spanien, för där är nämligen dessa band bokade:
Metallica, Slayer, Within Temptation, Mastodon, Children of Bodom, Kyuss Lives!, Gojira, Clutch, Orange Goblin, Skindred, Ghost, Vita Imana samt Sister.

Ser ni eller? Ni som känner mig vet att jag älskar både Metallica, Slayer och Within Temptation, och alla tre ska vistas på samma festival. Rena jävla drömmen för mig! VILL DIT!  Dock hoppas jag att Slayer och Within Temptation bokas till Finlandsfestivalen, det är mer troligt att jag kan ta mig dit än till Spanien så. Fasen! Är det bra eller är det bra? ÅH! Det är nu man skulle vara sponsrad musikkrönikör eller musikjournalist. Fan!




För att komma till informationskällan klickar ni bara på bilden!

Ha det gött !

// Mika
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: