MIKA

2012-03-03
21:17:40

3 Mars 2012
Hej på er!

Idag är det lördag, härligt värre! Dagen har spenderats på torget med Alex, vi har kikat runt en massa. Speciellt på inredningsgrejer, faktiskt. Vi sa båda två att nu vill vi flytta till egen lägenhet och dona och greja. Men det är inte det lättaste. Man kanske skulle ha vunnit sig en 10 miljoner eller så?

Sen vi kom hem i eftermiddags så har vi lagat och ätit pizza, och slappat mest. Kvällen lär fortsätta i det tecknet.

Gårdagen på praktiken var precis lika bra som den första. Stod och larmade och galgade kläder, fick lära mig lite klädvikningsmetoder samt hur man "städar" i en butik, dvs göra så att allt hänger och ligger snyggt i butiken hela tiden. Kanske inte verkar som något krävande, men det är hela, hela tiden saker som ska göras, vilket är grymt skönt. Att gå sysslolös är ju inte det roligaste, och det kommer nog aldrig hända i den butiken, tack och lov!

Jag hoppas alla haft en bra helg hittills!

// Mika
Kommentar:
#1: Jasmine

Haha nej att jobba i butik är bland det jobbigaste jag gjort, absolut inget lätt jobb. Fötterna tar enormt mycket stryk i början, och jag hade på mig stegräknare för att kolla hur mycket man gick, och det var en hel del!



Men det är så himla kul, verkligen roligt att du lyckades få en plats där :D

2012-03-03 @ 21:50:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: