MIKA

2012-10-05
13:46:36

5 Oktober 2012
Tjo!
 
Har precis gjort klart min kompletteringsuppgift för fältkursen. Fick små utbrott på FMIS (Fornsök) ett tag, men det gick till slut.
 
Igår var jag och kikade på lägenhet. Den var jättefin! Det fanns dock två minus. Golven hade fula brännmärken överallt (Lösning: Mattor!) och det fanns ingen frys, utan en jääätteliten kyl med en liten frysbok inuti. (Lösning: Köpa en liten frys och ställa på bänken) . Fastighetsskötaren var urtrevlig, och han sa att om jag inte fick denna lägenheten, men kom på en visning till en annan som familjebostäder hade där ute, så var jag nästan garanterad den. Så det är ju bra, men vi kan ju hoppas på att jag får denna, det hade varit toppen! Jättefina små rum och ett liitet kök, men med ny spis, och badrummet var superfräsht, det mesta verkade ganska nytt där faktiskt.
Man fick också måla i lägenheten om man ville. Var det i neutrala färger så behövde man inte måla om det vitt när man flyttar, men vill man go crazy så får man måla om när man flyttar. Helt okej ändå.
Jättefint och lugnt område precis vid ett äldreboende. Har redan börjar planera hur jag vill ha det om jag nu mot alla odds skulle få lägenheten. Insåg dock att en ny soffa måste införskaffas, och en tvbänk, men det är tur det finns IKEA och blocket ;)
 
Nu, blocketgluttning.
 
Ha det!

// Mika
Taggar: FMIS, Fornsök, Göteborg, IKEA, bergsjön, blocket, lägenhet, lösningar, student;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: