MIKA

2012-09-11
19:30:48

11 September 2012
Hej på er! 
Har nu varit student i en vecka, och jag är helt såld på ämnet. Så mycket roligare och intressantare än jag någonsin kunnat föreställa mig, och alla i klassen verkar tycka detsamma. Det har blivit många roliga diskussioner bara under denna vecka, och det bådar gott inför framtiden.
 
Vi har idag avslutat delkursen Introduktion till Arkeologin, och bara den har varit superintressant, så jag kan bara föreställa mig hur bra de andra delkurserna kommer att bli. Nästa kurs på schemat är faktiskt en fältkurs, vi kommer vara väldigt mycket ute och kika på fornlämningar och annat, vilket jag ser fram emot mycket. Vi börjar kursen på torsdag med en lång dag med föreläsningar, och på fredag är det dags att gå ut i fält, vi skall ut till Hisingen här i Göteborg och kika på lite hällristningar och grejer.
 
Idag har jag fått några av mina böcker, varav två på engelska och en på norska, resterande på vårt egna språk svenska. Måste erkänna att jag blev aningen paff när jag såg att vi skulle ha en norsk bok, då jag vet att många har svårt att läsa och förstå norska, men förhoppningsvis så går det bra ändå. Själv har jag inte speciellt svårt för varken att förstå när de pratar, eller skriftliga språket, så det känns ju bra för min del.
 
 
Något ironsikt: Precis när jag kommit hem efter att ha släpat två tunga paket från Ica och hem (hade även beställt  hårgrejs från lyko.se och paketet vägde ta mig fan ett ton) så kommer svärmors karl och knackar på. Då har han post till mig. En avi. På ett annat paket. Som skulle hämtas på Ica. Nåväl, bara att hämta det imorgon.
Ska även hämta en bok på studentbokhandeln som ligger och väntar på mig. Sen kommer väl ett paket från Bokus om några dagar också, sne är det bara en bok kvar. Och den har varit ur tryck i ca 7 år, och inte planerat att nytillverkas. Hahaha. Men, tur det finns bibliotek.
 
Förresten. Ser ni boken Rise of the Bronze Age Society? En av dem som skrivit dem, Kristian Kristiansen, jobbar på universitetet. Vi hörde på honom första dagen, och helsike så bra han var! Jag hoppas att få gå på fler föreläsningar med honom, även om det var lite jobbigt att lyssna ibland då han pratade danska.
 
Nu ska jag fixa med annat. PÖSS

// Mika
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: