MIKA

2012-09-16
10:56:06

16 September 2012
Goder förmiddag!
 
Idag är det söndag, och har väl ingenting planerat. Igår så vaknade jag me den jävla huvudvärk, så efter några timmar så tog jag en värktablett och sov nån timma, sen var det bara att göra sig iordning och klä på sig, vi skulle nämligen ut på den nyöppnade lilla krogen på torget och äta. Det var jag, Alex, svärmor, svärmors karl, samt hans son och hans sons kompis. Trevligt var det, och gott dessutom, eller ja, helt okej iallafall. ;)
 
Jag och Alex gick efter ett tag och hyrde film, poppade popcorn och myste på kvällskvisten. (natten kanske). Kikade på The Avengers, riktigt bra film, även om jag nog tycker att Iron Man och Captain America är snäppet bättre, men många skratt blivade det.
 
I fredags var klassen ute på excursion. Riktigt trevligt, och det hade varnats för storm, så de allra flesta var väl förberedda, även jag. Tror ni det blev någon storm då? Nä, inte ens i närheten... Jag blev faktiskt en gnutta besviken då jag tänkte att det skulle bli en redig utmaning att klättra i berg och snåriga stigar i storm, men det var ju ingen match. Har varit med om värre. Så jag, en före detta scout, blev lite besviken på vädergudarna. Men å andra sidan var det väl skönt att ha helt okej väder också, men ändå. Jag gjorde ju självklart dagens vurpa. På en spång. Svinhalt. En riktig Charlie Chaplinvurpa rätt på rumpan!  Kan ju säga som såhär att igår hade jag både en jävla träningsvärk och ont på rumpan. Tur man har mycket att landa på iallafall ;)
 
Imorgon blir det ännu en excursion, och likså på tisdag. Sedan har jag helg ;) Sen måndagen därpå ska vi åka till Bohuslän, och på tisdagen har vi sista excursionen, och ett litet prov. Spännande! 
 
Om en månad kommer jag hem till byn en sväng, ska bi härligt att träffa mamsen och vovven och alla andra familjemedlemmar igen. Sist jag var hemma var jag bara hemma inte ens ett helt ygn, för då skulle det festivalas med broder.
 
Hoppas ni alla får en trevlig söndag!

// Mika
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: